50کودک اسفراینی به مناسبت روز ملی یوزپلنگ ایرانی در دست نوشته های خود برای حفاظت از این گونه ارزشمند و درمعرض انقراض برای شکارچیان یادداشت نوشتند که 'باید با آن ها مهربان بود.'
کد خبر: ۲۸۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 31 August 2016
این اقدام به ابتکار انجمن زیست محیطی واداره محیط زیست اسفراین و با حضور شماری از کودکان و خانوادهای آن ها به مناسبت روز ملی یوزپلنگ و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان اسفرینی با گونه ارزشمند و درخطر انقراض یوزپلنگ برگزارشد.
در این آیین که کوکان 6تا 12 سال شرکت داشتند پازل چوپی منقش به تصویر یوزپلنگ ایرانی توسط کودکان رنگ آمیزی شد تا در روزهای آینده دریک مکان مناسب در شهر نصب شود.
یوزپلنگ آسیایی که حالا دیگر بیش از 40 سال است که این گونه ارزشمند از میان کشورهای آسیایی فقط در ایران زیست می کند به یوزپلنگ ایرانی نیز معروف است.
گونه ای ارزشمند اما در خطر انقراض که اطلاع دقیقی از تعداد آنها در کشور وجود ندارد اما آمارها نشان می دهد حداقل 36 قلاده یوزپلنگ از مقابل دوربین های نصب شده در مناطق حفاظت شده عبور کرده اند که با برآورد های انجام شده وجود حداقل 50 قلاده یوز در کشور تخمین زده می شود.
حوادث همیشه در کمین یوزپلنگ ها بوده و هست و برای حفاظت از این گونه ارزشمند 9شهریور' روز ملی یوزپلنگ ' نامگذاری شده است .
در خراسان شمالی پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم پرتراکم ترین زیستگاه های یوزپلنگ در کشور است .
شهرستان 127هزار نفری در60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد و در همسایگی شهرستان جاجرم که محل زیست یوزپلنگ است ، واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار