کد خبر: ۲۸۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 31 August 2016
تابناک / مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از برخورد قضایی با آلوده سازان هوا در استان خبر داد .

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا ،قربانعلی محمدپور گفت :66 نفر از کشاورزانی که با سوزاندن ضایعات حاصل از برداشت برنج باعث آلودگی هوا شده بودند از سوی ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها به مراجع قضایی معرفی شدند .
 
وی افزود : با آغاز فصل برداشت محصول از شالیزارهای استان گیلان و علیرغم اطلاع رسانی مناسب درباره عدم سوزاندن ضایعات حاصل از برداشت،متاسفانه برخی کشاورزان اقدام به سوزاندن این ضایعات نموده و اسباب آلودگی هوا را فراهم می کنند.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار کرد :این اداره کل قبل از فصل برداشت برنج با برگزاری آموزش های محیط زیستی برای دهیاران و کشاورزان و اطلاع رسانی مناسب از طرق مختلف از جمله توزیع بروشور و پوسترهای هشدار دهنده در بین آنان مبنی بر عدم آتش زدن کاه و کلش و تبیین مضرات آن برای سلامتی افراد جامعه و همچنین تشکیل کارگروه پسماند در استان و شهرستان ها جهت هم افزایی بین دستگاههای اجرایی، اقدامات لازم و پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داد .
محمدپور اضافه کرد : علیرغم این اقدامات که باعث کاهش این تخلف نسبت به سالهای گذشته شده ،متاسفانه برخی از کشاورزان نسبت به قوانین زیست محیطی بی توجهی نموده و اقدام به آتش زدن کاه و کلش می نمایند.
وی افزود :از ابتدای برداشت محصول در سالجاری تا کنون تعداد 66 نفر از این متخلفین به جرم آلوده کردن هوا برابر ماده 22 و 24 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شده اند .
مطابق قانون و بر اساس ماده 22 و 24 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر نوع انتشار و پخش مواد آلاینده هوا به محیط ممنوع میباشد و با استناد به ماده 688 قانون مجازات اسلامی ، متخلفین تا یک سال حبس محکوم می شوند.
سالانه یک میلیون و یکصد هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری گیلان برداشت و 700 هزار تن برنج سفید از آن استحصال می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار