ویژه‌برنامه‌های جشنواره ملی خلیج‌ فارس که تا پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت از صبح امروز در بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 28 April 2015
تابناک بوشهر: دهم اردیبهشت سالروز اخراج‌ پرتغالی‌ها از خلیج فارس، به‌ عنوان‌ روز ملی‌ خلیج‌ فارس‌ نامگذاری‌ شده است که هرسال به همین مناسبت برنامه‌هایی برگزار می‌شود.جشنواره ملی خلیج‌ فارس از صبح امروز آغاز و تا پنجشنبه با مراسم اختتامیه جشنواره ادامه خواهد داشت.استان بوشهر در کشور با 937 کیلومتر طول ساحل دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس دارد.

درجشنواره ملی خلیج فارس محیط زیست خلیج فارس، آبزیان و اقتصاد دانش بنیان، تجارت، بندر و ترانزیت در اقتصاد جدید، زیست فناوری و میراث فرهنگی و گردشگری خلیج فارس، فرهنگ و تاریخ خلیج فارس بررسی می شود.
جشنواره ملی خلیج‌ فارس در قالب سه همایش و جشنواره به میزبانی استان بوشهر برگزار می‎شود که شامل چهارمین همایش ملی توسعه دانایی محور به دبیری دانشگاه خلیج‌ فارس، پنجمین جشنواره دانایی خلیج‌ فارس به دبیری بنیاد نخبگان و همایش روز ملی خلیج‌ فارس به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است.

بر اساس این گزارش چهارمین همایش ملی توسعه دانایی محور  صبح امروز در مجتمع فرهنگی و هنری نهم دی ماه آغاز شد و چند نشست تخصصی برای این همایش در نظر گرفته شده است.

پنجمین جشنواره دانایی خلیج‌ فارس نیز که با محوریت نوآوری‌های عرصه نفت و گاز است فردا برگزار خواهد شد ضمن اینکه داوری این جشنواره انجام شده است و مراسم اختتامیه آن عصر چهارشنبه برگزار می‌شود.

روز پنجشنبه نیز همایش روز ملی خلیج‌ فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و در حاشیه این همایش برنامه‌های جانبی مختلفی در نظر گرفته شده است.

نشست فرهنگ و تاریخ خلیج‌فارس بخشی از همایش روز ملی خلیج‌ فارس است که صبح پنجشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار