نماینده انجمن انبوه‌سازان مسکن همدان گفت: در سایه بی‌مهری به انبوه‌سازان، نگاه‌ها به این قشر باید تغییر کند.
کد خبر: ۲۸۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 30 August 2016
نماینده انجمن انبوه‌سازان مسکن همدان گفت: در سایه بی‌مهری به انبوه‌سازان، نگاه‌ها به این قشر باید تغییر کند.

به گزارش ایسنا، صادق پوینده در آئین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و سیزدهمین نمایشگاه تأسیسات و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در همدان، اظهار کرد: متأسفانه این روزها مسکن حال و روز خوشی ندارد و رکود اقتصاد، بیشترین اثر را بر مسکن گذاشته و در همدان بیش از نقاط دیگر کشور این موضوع مشهود است.

وی تصریح کرد: در کل کشور 6000 انبوه‌ساز داریم و در استان همدان 600 نفر، در حالیکه حدود یک درصد جمعیت کشور در استان همدان است و مقایسه‌ای ساده از نسبت جمعیت و میزان انبوه‌سازی در استان نشان می‌دهد که همدان بیش از سایر استانها در بخش مسکن دچار رکود شده است.

نماینده انجمن انبوه‌سازان مسکن همدان با بیان اینکه پزشکان، طلافروشان و صاحبان بسیاری از دیگر مشاغل در سالهای اخیر به جمع انبوه‌سازان مسکن پیوسته بودند، عنوان کرد: متأسفانه اغلب این افراد بدون برخورداری از کارت انبوه‌سازی وارد این عرصه شدند و ما هم در پذیرش آنها برخوردی ناشیانه و کریمانه داشتیم.

وی عنوان کرد: برخورد ما با این افراد، از آن جهت کریمانه بود که بدون ضابطه و قاعده، تنها با دید کریمانه آنها را پذیرفتیم و از آن حیث ناشیانه بود که پذیرش آنها خارج از چارچوب و قواعد معمول باعث شد بسیاری از انبوه‌سازی‌های بی‌کیفیت این افراد به پای مجموعه انبوه‌سازان ثبت شد.

پوینده با بیان اینکه نامهربانی نسبت به مسکن و مجموعه انبوه‌سازان در سالهای اخیر گسترش یافته است، تبیین کرد: در سال 90 حدود یک میلیون و 700 هزار مترمربع پروانه صادر شد که بیش از 15 هزار میلیارد تومان درآمد زاییبرای استان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه کوچکترین واحدهای تولیدی با ایجاد اشتغال برای افرادی معدود عنوان کارآفرین به خود می‌گیرند، انبوه‌سازان با ایجاد اشتغال بسیار حتی از گرفتن چنین عناوینی محرومند و این نمونه‌ای از بی‌مهری به این قشر است.

نماینده انجمن انبوه‌سازان مسکن همدان با بیان اینکه دیدگاه خوبی نسبت به انبوه‌سازان و پیمانکاران در جامعه وجود ندارد، گفت: تصور عموم بر این است که وضعیت مادی و رفاهی انبوه‌سازان و پیمانکاران ساختمانی بسیار مطلوب است و آنها هیچ‌گاه از رکود اقتصادی لطمه نمی‌بینند درحالیکه برخی پیمانکاران حتی خودرو و مسکن خود را برای کار فروخته‌اند و بسیاری از انبوه‌سازان پشت میله‌های زندان هستند و هیچ حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: وام و تسهیلات برای اصلاح و بهبود امور انواع صنایع اختصاص ممی‌یابد اما شرایط تسهیلات انبوه‌سازان بدون تحول و تغییر مانده است.

انبوه‌سازی در سلیمانیه عراق، فرصتی که سوخت

پوینده با اشاره به شرایط پر رونق انبوه‌سازی در سال‌های اخیر در سلیمانیه عراق گفت: زمانی‌که در سلیمانیه عراق و کشورهای مشابه می‌شد از فرصت انبوه‌سازی برای صدور تخصص و فن استفاده کنیم، کوتاهی کردیم و غفلت خود ما انبوه‌سازان موجب فرصت‌سوزی در این موضوع شد و مغبون شدیم.

وی اظهار کرد: مدیریت فروش یکی دیگر از حوزه‌هایی است که کوتاهی خود ما سبب ازدست رفتن نتایج آن شده است چراکه در مهندسی فروش بسیار ضعیف هستیم.

نماینده انجمن انبوه‌سازان مسکن همدان در ادامه عنوان کرد: در استان خوزستان، هریک از پیمانکاران کارت VIP دارند که پشت درهای بسته ادارات معطل نشوند اما در همدان حداقل شرایط برای پیمانکاران و انبوه‌سازان وجود ندارد بلکه ادارات هم به عنوان قشر مرفه با آنها برخورد کرده و در اخذ هزینه‌ها برخوردی سخت و بی‌ملاحظه دارند.

وی در پایان گفت: متأسفانه شرایط نظام مهندسی هم در حال حاضر شرایط مطلوبی نیست و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی که قبلا جذب نظام مهندسی می‌شدند حالا سردرگم‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار