معاون امور اقتصادی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان گفت: سرمایه‌گذار را با تنگ‌نظری از استان نرانیم.
کد خبر: ۲۸۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 30 August 2016
معاون امور اقتصادی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان گفت: سرمایه‌گذار را با تنگ‌نظری از استان نرانیم.

به گزارش ایسنا، رضا قیاسی در آئین افتتاح هایپرمارکت کارنو در شهر همدان، با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و انسانی استان همدان، اظهار کرد: همدان دارای 1700 جاذبه تاریخی، طبیعی و باستانی است و با 9 استان همجوار خود با حداقل فاصله زمانی ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: استان همدان از 5 آزادراه برخوردار است و دو آزادراه در حال احداث داشته و در موقعیت جفرافیایی مطلوبی قرار دارد و دارای آب و هوای مطبوع و خوش و معتدل و طبیعتی زیبا و دلچسب است که همه اینها فرصت محسوب می‌شود.

قیاسی ضمن اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها در استان عنوان کرد: استان همدان اکنون از نظر زیرساختی در شرایطی قرار دارد که دارای فرودگاهی با ظرفیت پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر و راه‌آهن است.

درآمد ناخالص ملی استان، پایین‌تر از سرانه ملی است

این مقام مسئول با بیان اینکه نرخ بیکاری استان، 2.5 درصد زیر معدل کشوری است، تبیین کرد: با این وجود، سرانه درآمد ناخالص ما پایین‌تر از سرانه کشور است و این جای سوال دارد.

قیاسی با اشاره به نرخ رشد اقتصادی منفی در پایان دولت قبل خاطرنشان کرد: ما برای توسعه پایدار نیازمند رشد اقتصادی 8 درصد هستیم تا آینده اشتغال فرزندانمان تأمین شود و در این راستا نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم چرا که دولت باید در تأمین زیرساخت‌های کشور گام بردارد و بخش خصوصی باید برای نجات اقتصاد وارد عمل شود.

وی افزود: استان همدان در موقعیتی استراتژیک قرار دارد که باید از این موقعیت به نحو احسن استفاده شود و یکی از امتیازات این موقعیت استان، شرایط گردشگری و تفریحی استان است و از آنجا که استان همدان، هدف گردشگری است، نباید تنها مسیر گردشگری باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان همدان با بیان اینکه باید متعصبانه در توسعه استان گام برداریم، گفت: نباید قوانین زیرپا گذاشته شود اما با دید منقبضانه با سرمایه‌گذار برخورد نکنیم و سرمایه‌گذار را با تنگ‌نظری از استان نرانیم.

مدیرعامل هایپرمارکت کارنو نیز گفت: مفتخریم در سالی که مزین به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است با هدف خدمت‌رسانی به مردم موفق به افتتاح مجموعه‌ای شدیم که علاوه بر اشتغالزایی در رونق تولید داخلی نقش ایفا می‌کند.

محمدرضا کریمی با بیان اینکه پیش شرط اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است، عنوان کرد: تلاش شده تا در هایپر مارکت کارنو با به‌روز رسانی سیستم توزیع و به‌کارگیری ظرفیت بومی، گامی در راستای توسعه استان برداشته شود.

وی بیان کرد: سیستم‌های جدید دنیا در توزیع، متمرکز بر حرف واسطه و عرضه مستقیم کالاست که اگر تدابیر لازم هم پشت آن باشد منجر به جذب سرمایه هم خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه سیاست ما در توزیع، تنوع، قیمت تمام شده و کیفیت کالاست، تشریح کرد: در چرخه توزیع تنوع نقش موثری دارد و ما بر این اساس از انواع تولیدات با کیفیت کارخانه‌های معتبر با قیمت مناسب در این مجموعه گردآوری کرده‌ایم.

مسئولیت اجتماعی ما مردم‌مداری است

وی بیان اینکه مسئولیت اجتماعی ما در این مجموعه مردم‌مداری است، خاطرنشان کرد: ما بر اصل مشتری‌مداری و به ارتباط با طرفین اعتقاد داریم، بر این اساس در این مجموعه رابط مشتری و تولیدکننده نیز هستیم چرا که معتقدیم مرگ تولیدکننده در اعتراضات خاموش مصرف‌کننده است بنابراین باید صدای مصرف‌کننده را به گوش تولیدکنندگان برسانیم.

مدیرعامل هایپرمارکت کارنو با تأکید بر به‌کارگیری نیروهای جوان در این مجموعه عنوان کرد: ما در این مجموعه از نیروهای جوان در مسئولیت‌ها استفاده کرده‌ایم و دوره‌هایی را برای آنها برگزار کردیم تا پتانسیل بالقوه آنها بالفعل شود.

وی یادآور شد: در این سیستم توزیعی، توسعه بر مبنای فروش در دنیای مجازی را هم مدنظر داشته‌ایم چراکه فروش اینترنتی در نهایت ارزان‌تر از فروش فیزیکی تمام می‌شود.

کریمی شرکت در امورخیریه را از جمله اولویت‌های کار این فروشگاه برشمرد و افزود: درصدی از سود هایپرمارکت به امور خیریه اختصاص داده خواهد شد و این گامی دیگر در جهت مردم‌مداری ماست.

وی ترویج مصرف کالای بومی و ایرانی را اولویت کار فروشگاه عنوان کرد و گفت: بر این اساس 95 درصد مواد غذایی عرضه شده در فروشگاه، ایرانی است و در محصولات آرایشی بهداشتی هم سعی شده تا جایی که محصول موردنظر تولید داخلی و باکیفیت داشته به تولیدات خارجی متوسل نشویم.
برچسب ها: سرمایه گذاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار