در راستای اجرای طرح تکاپو؛
معاون اشتغال آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در راستای اجرای طرح تکاپو رسته کسب و کار با عنوان توریسم روستایی و صنایع دستی در استان فعال می‌شود.
کد خبر: ۲۸۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 29 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازمهر؛مختار احمدی اظهار داشت:طرح تکاپو طرحی است که عنوان توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار را در خود داشته و طرحی سه جانبه میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یونیدو و استانداری کرمانشاه است.
معاون اشتغال آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود:کارشناسان یونیدو طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ به کرمانشاه آمدند و مطالعات طرح تکاپو در استان انجام و رسته‌های اصلی کسب و کار در استان که بیشترین ظرفیت اشتغال را دارند شناسایی شد.
وی تجارت وابسته به مرز،تولید محصولات زراعی دیم و تولید محصولات زراعی و باغی آبی، توسعه صنعت گردشگری، صنایع دستی، سوغات، هتل داری،رستوران، صنایع تکمیلی کشاورزی، صنایع مواد غذایی، دامپروری،زنجیره تامین و تولید گوشت مرغ، تولید و خدمات ساختمان،حمل و نقل بار مسافر را از رسته‌های اصلی کسب و کار استان در طرح تکاپو نام برد.
احمدی با ادامه توضیحات افزود: از بین ۱۰ رسته اصلی  رسته توریسم سلامت به عنوان اولین رسته کسب و کار اصلی استان انتخاب شدوکارگزار طرح تکاپو و مدیراین رسته به عنوان عامل پبش‌برنده آن انتخاب شده است که فاز اجرایی آن از چند ماه پیش شروع شده و در حوزه استانداردسازی تخت‌های بیمارستانی،نوسازی وحمل و نقل بیماران و آموزش... فعالیت‌هایی در حال انجام است و به طور کلی زیرساخت‌های توریسم سلامت فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه نحوه ایجاد اشتغال برای هر رسته متفاوت است،افزود: طرح تکاپو طرحی ۴ ساله است و مقرر شده تا سایر رسته‌های اصلی کسب و کار در استان کرمانشاه نیز اجرا شود و دراین راستا رسته دوم کسب و کار با عنوان توریسم روستایی و صنایع دستی نیز در استان فعال می‌شود.
احمدی تولید محصولات زراعی دیم و آبی، تولید محصولات باغی آبی، صنایع تکمیلی کشاورزی، صنایع مواد غذایی، دامپروری، زنجیره تامین و تولید گوشت مرغ را از جمله رسته‌های شناسایی شده در حوزه کشاورزی استان دانست و گفت: بر روی این موارد نیز کار خواهد شد.
وی در خصوص طرح ساماندهی مشاغل خانگی افزود:  در ۳۰۰ رشته برای این موضوع در سریع‌ترین زمان ممکن مجوز صادر می‌کنیم وافرادی مکه علاقه مند به کار هستند می‌توانند از سازمان‌هایی همچون جهاد کشاورزی، میراث، صنعت معدن  مجوز بگیرند و تسهیلاتی نیز داریم. معاون اشتغال آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های متوسط و کوچک استان در سفر هیئت دولت به استان خبر داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار