در شرایطی که کمتر از یک‌ساله به پایان عمر دولت یازدهم باقی‌مانده است لیدران اصلاح‌طلب استان قزوین از جشن دولت نیز برای حمله به بدنه دولت استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 29 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، جریان اصلاح‌طلب در کشور و به طبع استان قزوین در طی سه سال گذشته بیشترین تلاش خود را برای مصادره دولت اعتدال به‌کاربرده و همواره معتقد بوده است که دولت تدبیر و امید مورد تاخت‌وتاز منتقدین و مخالفین خود قرارگرفته و در این حوزه بسیار مظلوم است و بر همین اساس نیز بارها و به‌عناوین‌مختلف این میزان حمله را در ضعف رسانه‌ای بدنه دولت دانسته است.
اما این روزها پژواکی که از سوی جریان اصلاح‌طلب مخصوصاً دوستان اصلاح‌طلب دولت تدبیر در استان قزوین به گوش می‌رسد گویای این واقعیت است که گویا اصلاح‌طلبان نیز از لاک دفاعی خود علیه دولت بیرون آمده‌اند و حال به دنبال این هستند تا از هر تریبونی به نقد دولت و بدنه آن بپردازند.
شواهد و قرائن حاکی از متحد شدن اصلاح‌طلبان است که پروژه انتقاد از روحانی را در ماه‌های پایانی دولت یازدهم کلید زده‌اند.
حرکت اولیه حمله به دولت در استان قزوین را ناصر قوامی آغاز کرد. این لیدر اصلاح‌طلب استان قزوین که سابقه نمایندگی مردم این شهر را در مجلس جنجالی ششم دارد خردادماه امسال در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری آستان عنوان کرد: اعتدالی که آقای روحانی مطرح کرده‌اند، ریشه و اساسی ندارد.
این حمله قوامی به دولت پایان کار نبود. قوامی در تیرماه امسال نیز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با انتقاد از عملکرد برخی وزرا در کابینه هشداری جدی به دولت داده و به آقای روحانی گفته بود: اگر در کابینه تغییری ندهید سال 96 کار بسیار سخت و دشوار خواهد بود.
وی در این نامه از سیاست وزارت خارجه در رابطه با حج نیز انتقاد کرده و سپس به سراغ وزارت کشور رفت. این چهره برجسته اصلاح‌طلب بابیان اینکه اکثر استانداران اصولگرا هستند در نامه خود به روحانی هشداری جدی داده بود که با ادامه این روند کار دولت در انتخابات آینده سخت خواهد بود.
قوامی در این نامه ادامه داد: نابسامانی در ادارات و برخورد نامناسب با ارباب‌رجوع، نبودن انضباط مالی صحیح در دستگاه‌های دولتی و نهادهای حکومتی و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند مانند شهرداری‌ها و فیش‌های حقوقی آن‌چنانی عده‌ای از مدیران موجب نارضایتی شدید مردم شده است. اعتماد مردم به دولت یک سرمایه بزرگ برای دولت است و این اعتماد آسیب‌دیده است.
پس از قوامی این بار نوبت شیخ قدرت علیخانی بود که گلایه‌های خود از دولت را بروز دهد. وی که سابقه دفاع از سران فتنه در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد چندی پیش در موضع‌گیری علنی نسبت به آخوندی وزیر راه و ترابری واکنش نشان داد.
شیخ قدرت علیخانی در جمع مردم روح آباد الموت غربی با اشاره به اجرایی نشدن بخش پایانی اتوبان شهید همت تهران از اجرایی نشدن آن گلایه کرد و گفت: مشکلاتی که از سوی وزیر مطرح می‌شود پیش‌ازاین نیز وجود داشته است و این توجیه خوبی برای عدم پیشرفت کار نیست.
مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هم‌اکنون سه سال از عمر دولت فعلی می‌گذرد و اتوبان همت هنوز تکمیل‌نشده است و این از بی‌عرضگی وزیر راه و شهرسازی است که هنوز نتوانسته‌اند این پروژه را به سرانجام برسانند.
قدرت علیخانی همچنین در دیدار جهانگیری با منتخبین استان قزوین که بیشتر منتخبین اصلاح‌طلب بودند نیز به انتقاد از وزیر راه پرداخت.
وی در آن مجلس در برابر جهانگیری تنها آقایان جهانگیری، یونسی و علوی را حامی دولت دانست و گفت: بقیه وزرا و حامیان دولت، از دولت اعتدال دفاعی نمی‌کنند.
اما جالب اینجاست که شیخ قدرت علیخانی روز شنبه در نشست شورای اداری که در سالن آمفی‌تئاتر شهید رجایی برگزار شد دولتمردان را از انتقاد خود بی‌نصیب نگذاشت.
وی در سخنان خود با اشاره به اعضای کابینه گفت: مهمان امروز، مجید انصاری_معاون حقوقی رئیس‌جمهور_ جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، علوی وزیر ارتباطات و یونسی از افرادی هستند که در این دولت نان خوردند و نمکدان نشکستند.
گویا هرچه به ماه‌های پایانی دولت یازدهم نزدیک می‌شویم موج انتقادات اصلاح‌طلبان نیز رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد و حال باید منتظر ایستاد و نگاه کرد که این انتقادات تا کجا پیش می‌رود و آیا دولت قصد دفاع از کابینه را در برابر این موج حملات دارد؟
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار