تا زمانی که محصولی به صورت خام صادر شود مشکلات حوزه کشاورزی حل نخواهد شد باید محصولات را فرآوری کرد تا از این طریق ارزش افزوده و درآمد ارزی بیشتر برای استان کسب شود.
کد خبر: ۲۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷ 28 April 2015
  تا زمانی که محصولی به صورت خام صادر شود مشکلات حوزه کشاورزی حل نخواهد شد باید محصولات را فرآوری کرد تا از این طریق ارزش افزوده و درآمد ارزی بیشتر برای استان کسب شود.

به گزارش تابناک همدان، استان همدان در تولید برخی از محصولات کشاورزی ظرفیت بسیار زیادی دارد که همین امر سبب تولید مازاد نیز شده است، اما موضوع دیگری که سبب شده تا این موضوع بی اهمیت جلوه کند، خام و مفت فروشی محصولات تولیدی است، این امر نتیجه برخی از ضعف و کمبودها است که مسئولان باید با شناسایی آن در صدد رفع این مشکلات برآیند.

 یکی از راهکارهای جلوگیری از خام و ارزان فروشی ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات تولیدی است که سبب افزایش درآمد و ارزآوری برای کشاورز و استان خواهد شد.

همچنین بی توجهی کشاورزان به نیاز بازار سبب می شود که مجبور شوند محصولات خود را با قیمت ارزان به فروش برسانند. برای جلوگیری از این امر  نیازمند حمایت مسئولان و همچنین دعوت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم تا شاهد راه اندازی صنایع تبدیلی و همچنین به روز و تجهیز شدن صنعت کشاورزی و افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها باشیم که به دنبال آن سهم ایران در بازارهای جهانی نیز افزایش خواهد یافت. 

 ظرفیت و پتانسیل های فراوانی در برخی زمینه های کشاورزی آنگونه که شایسته است شکوفا نشده است.

 استان همدان در زمینه کاشت و پرورش گشنیز که یک داروی گیاهی است مقام نخست را در کشور به خود اختصاص داده اما این محصول ارزشمند بدون هیچ فناوری و به صورت خام به کشورهای دیگر صادرمی شود و از آنجا به صورت دارو به کشور وارد می شود.

 گوجه فرنگی؛ آفتابگردان  نیز از جمله گیاهان دیگری است که در استان به صورت خام به فروش می رسد .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار