امام جمعه خلخال مطرح کرد:
امام جمعه خلخال گفت: اجرای طرح تحول سلامت در کشور از کارهای مهم ، اساسی و ماندگار دولت در بحث ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه است.
کد خبر: ۲۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 27 April 2015

به گزارش ایرنا حجت الاسلام امیر رشتبری در نشستی با مسوولان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال افزود: با اجرای این طرح مشکل تامین هزینه درمانی قشر آسیب پذیر جامعه حل شده و نیز همه افراد جامعه از مزایای بیمه های خدمات درمانی رایگان بهره مند و مشکل حاد کمبود داروهای خاص در کشور برطرف شده است.

وی با بیان این که پیش از اجرای این طرح بسیاری از مردم کشور با مشکل تامین هزینه های درمانی و تهیه امکانات مورد نیاز برای انجام اعمال جراحی از خارج از بیمارستان دست به گریبان بودند و تهیه داروهای خاص مشکل حادی محسوب می شد گفت: با اجرای این طرح بیش از هشت میلیون ایرانی فاقد بیمه خدمات درمانی دارای دفترچه بیمه درمانی شده و مشکل 270 نوع داروی خاص و کمیاب در کشور نیز برطرف شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این با اجرای طرح تحول سلامت میزان زایمان های طبیعی به طور محسوسی افزایش یافته و با کاهش اعمال جراحی سزارین از ادامه سود جویی های انجام این اعمال جراحی در بیمارستان های کشور جلوگیری شده است.

امام جمعه خلخال با تاکید بر این که مردم خلخال بی صبرانه منتظر مستقل شدن دانشکده علوم پزشکی این شهرستان هستند گفت: استقلال دانشکده علوم پزشکی خلخال از دانشکده علوم پزشکی استان اردبیل از مطالبات به حق مردم این شهرستان است.

او افزود: استقلال کامل این دانشکده زمینه را برای گشایش ردیف اعتباری مستقل در مرکز کشور و افزایش رشته های تحصیلی این دانشکده فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که با پیگیری های انجام شده بیش از 50 درصد از کار مربوط به استقلال این دانشکده در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام شده اظهارامیداواری کرد با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی این خواسته مردم شهرستان خلخال محقق شود.

به گزارش ایرنا ، دکتر علی اکبر شکارچی رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال هم در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این دانشکده گفت: با اجرای طرح تحول سلامت و افزایش قابل توجه حقوق پزشکان مشکل کمبود پزشک در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی این شهرستان حل شده است.

وی افزود: تمام مراکز بهداشتی ، درمانی 13 گانه روستایی خلخال دارای پزشک مقیم بوده و دو مرکز از این مراکز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی گفت: 64 خانه بهداشت روستایی نیز با بکارگیری 12 بهورز به خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به روستاییان این شهرستان مشغول هستند.

شکارچی اظهار کرد: 22 پزشک متخصص به همراه کادر درمانی ، پرستار مرکز درمانی آموزشی بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال در ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بیماران فعالیت می کنند.

او از تحصیل 200 دانشجو در چهار رشته تحصیلی کارشناسی پرستاری ، مامایی ، مهندسی بهداشت و کارشناسی آموزش بهداشت خبرداد و افزود: امسال رشته تحصیلی فوریت های پزشکی نیز به مجموع رشته های تحصیلی این دانشکده افزوده خواهد شد.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار