کد خبر: ۲۸۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 22 August 2016


بهترین داور آسیا در سال 2003 گفت: قضاوت تیم داوری ایران در دیدار نهایی فوتبال المپیک توانمندی داوران کشورمان را اثبات کرد.

مسعود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های اخیر فوتبال ایران موفقیت‌های خوبی در میادین و دیدارهای مختلف آسیایی و جهانی کسب کرده که مهم‌ترین آن صعود به المپیک بود.

وی تصریح کرد: باشگاه‌های ما نیز از نظر فنی پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و شاهد برگزاری دیدارهای منظم باشگاهی به ویژه در سطح لیگ برتر هستیم.

این پیشکسوت داوری افزود: به طور طبیعی داوران ما نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، اما این پیشرفت و همچنین تلاش و زحمت داوران ایرانی به چشم نمی‌آید و کمتر در رسانه‌ها به این موضوع پرداخته می‌شود.

مرادی گفت: به همین دلیل شاهد هستیم که هجمه‌های زیادی به داوران ما وارد می‌شود و در بسیاری از مواقع مربیان باشگاه‌ها و بازیکنان و مدیران تیم‌ها شکست‌ها و نتایج ضعیف خود را به گردن داوران می‌اندازند.

وی بیان داشت: من هرگز منکر ضعف‌ها و نواقص داوری در فوتبال ایران نیستم و هرگاه که از من درباره عملکرد یک تیم داوری پرسیده شده، واقعیت‌ها را گفته و اگر داور اشتباه کرده، این اشتباهات را به طور صریح در رسانه‌ها مطرح کرده‌ام.

بهترین داور فوتبال آسیا در سال 2003 که سابقه قضاوت در دیدارهای مهم جهانی را دارد، افزود: اما همواره تاکید کردم که داوران ما توانمندی‌های بسیار زیادی دارند و حتی در سال‌هایی که برای دیدارهای استقلال و پرسپولیس از خارج داور می‌آوردند، با این تصمیم مخالفت می‌کردم.

مرادی با اشاره به حضور تیم داوری از ایران در المپیک ریو و قضات علیرضا فغانی و کمک‌های ایرانی در دیدار نهایی این مسابقات میان آلمان و برزیل گفت: قضاوت بی‌نقص داوران ایران در حقیقت اثبات توانمندی جامعه داوری فوتبال کشورمان است.

وی تاکید کرد: اگر ما از داوران حمایت کنیم، به طور قطع آنها توانمندی حضور در مسابقات مهم جهانی و بین‌المللی و قضات دیدارهای حساس و سرنوشت‌ُساز را دارند.

این پیشکسوت داوری افزود: در شرایط فعلی همه باید از فغانی و کمک‌هایش حمایت کنیم و خود وی نیز باید از امروز برای حضور در جام جهانی 2018 تلاش کند.

مرادی در پایان گفت: به طور قطع اگر مانع و مشکلی ایجاد نشود، فغانی و تیم داوری ایران در جام جهانی آینده حضور دارند و می‌توانند در این مسابقات نیز افتخارات زیادی برای کشورمان کسب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار