عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: غرب در عمل به وعده‌های خود در برجام سستی می‌کند اما دست ایران برای اقدام متقابل بسته نیست.
کد خبر: ۲۸۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 20 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری صبح امروز در حاشیه نشست با جمعی از مردم بندرعباس اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای راه‌اندازی مراکز هسته‌ای خود، آنها را به طور دقیق و بر اساس پادمان‌های جهانی به اطلاع سازمان بین‌المللی انرژی اتمی قرار داد و این روند را به طور پیوسته در طول سال‌های بعد از آن تاکنون ادامه داده است و کمترین تخطی از اصول حاکم بر این حوزه را نداشته اما همواره با موجی از تنش‌آفرینی‌ها و جوسازی‌های بین‌المللی در این باره مواجه بوده است.
 
وی افزود: دانش هسته‌ای یکی از حوزه‌های مهم علمی دنیا و حیات خلوت دانشمندان غربی و چند کشور دنیا بود که با پا نهادن جمهوری اسلامی ایران به آن، فضا در این عرصه شکسته شد و با بومی شدن بخش‌های مهم این دانش در کشورمان، شاهد موضع‌گیری خصمانه دشمنان بر علیه کشورمان بودیم و از همان ابتدا، راهبرد تحریم ملت ایران را برای از بین بردن زمینه‌های علمی این دانش بکار گرفتند.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران هیچ‌گاه از مذاکرات سازنده در مسیر حل پرونده هسته‌ای خود در مجامع جهانی طفره نرفته است، عنوان کرد: مذاکره در این زمینه با غربی‌ها برای اثبات حقانیت ملت ایران و جلوگیری از ایجاد فضای سیاسی و رسانه‌ای بر علیه کشورمان به منظور جوسازی بین‌المللی صورت گرفت و در این دوره به توافق برجام منتهی شد.
 
آشوری ادامه داد: برجام ظرفیت بزرگی برای دو طرف به‌شمار می‌رود اما تا به امروز در مقابل عمل به وعده‌ها از سوی ایران شاهد کارشکنی غربی‌ها و دست‌اندازی در مسیر رسیدن به پیشرفت در اجرای این توافق از ناحیه برخی کشورهای غربی هستیم.
 
وی به نقش صهیونیست‌ها و برخی از جریان‌های مرتجع منطقه در تلاش برای شکست کشاندن توافق‌ هسته‌ای ایران با طرف‌های 1+5 اشاره و گفت: آمریکایی‌ها عزم کافی برای اجرای توافق هسته‌ای را در خود نشان نمی‌دهند و برخی از تحریم‌های ایران که به طور مستقیم با عملکرد آنها در ارتباط است و در برجام بر پایان آنها تأکید شده، همچنان پابرجا هستند و این نقض برجام از ناحیه غربی‌ها بشمار می‌رود.
 
نماینده مردم بندرعباس اضافه کرد: فضای پسابرجام به گونه‌ای است که امنیت و آرامش بیشتری را در حوزه سرمایه‌گذاری در کشور شاهد هستیم اما بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در غرب از ترس رفتارهای آمریکایی‌ها در اعمال تحریم بر علیه آنها در مذاکره و همکاری‌های جدید با ایران به کندی و یا با احتیاط عمل می‌کنند و آمریکایی‌ها همچنان فضای ذهنی تحریم‌ها را در جهان بخصوص در حوزه مسائل اقتصادی حفظ کرده‌اند.
 
آشوری با اشاره به تلاش‌های تیم سیاست خارجی کشورمان برای اجرای بندهای مختلف برجام، تصریح کرد: دست ایران برای انجام اقدامات متقابل در برابر بدقولی‌ها و عدم پای‌بندی غرب در موضوع برجام بسته نیست و دولت و مجلس در این زمینه همگام عمل خواهند کرد.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: برجام حقانیت ملت ایران و خوی استکباری آمریکایی‌ها را بار دیگر به اثبات رساند و اگر تجربه برجام تجربه مؤفقی نباشد بدون شک دیگر هیچ کشوری به غربی‌ها برای مذاکره در زمینه مسائل بین‌المللی و سیاسی اعتماد نخواهد کرد و آمریکایی‌ها و غرب ضربه بزرگی به اعتماد ملت‌های جهان خواهند زد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار