مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور گفت: کیفیت نان بندرعباس به دلیل عدم مهارت نانوایان پایین است و این موضوع ارتباطی به کیفیت آرد ندارد زیرا تمامی آرد تولیدی استان هرمزگان از کیفیت مطلوب برخوردار است.
کد خبر: ۲۷۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 17 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مسعود دشوارگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران، افزود: حدود 20 درصد نانوایی‌های بندرعباس آزاد پز هستند که 80 درصد آن‌ها آرد خود را از خارج استان تأمین می‌کنند و این امر موجب نارضایتی و حتی ورشکستگی کارخانه‌های آرد در استان شده است.
 
وی بابیان اینکه دلالان نقش به سزایی در کاهش فروش کارخانه‌های آرد هرمزگان دارند، خاطرنشان کرد: کیفیت آرد تولیدی در هرمزگان بسیار مطلوب است اما  افرادی هستند در بخش توزیع آرد نانوایی‌ها  که برای نفع شخصی خود گروه‌های مافیایی تشکیل داده‌ و مانع از فروش آرد تولیدی کارخانه‌های استان می‌شوند.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته برای ساخت سیلوی مناسب در استان چاره‌اندیشی نشده بود و به همین دلیل گندم‌ها در اسکله شهیدرجایی بندرعباس در انبارهای روباز که زمانی به‌عنوان بارانداز استفاده می‌شد، نگهداری می‌شود.
 
دشوارگر اضافه کرد: در حال حاضر دولت گندم‌ وارد نمی‌کند و در انبار ۱۰۰ هزار تنی در اسکله شهید رجایی گندم‌های استان نگهداری می‌شود.
 
وی گفت: 40 درصد گندم استان از کشاورزان هرمزگانی خریداری می‌شود و مابقی گندم موردنیاز به دلیل نبود سیلو به‌تناسب میزان مصرف از استان‌های هم‌جوار تأمین می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور اضافه کرد: در حال حاضر ساخت دو سیلوی مخصوص نگهداری گندم توسط بخش خصوصی در بندرعباس آغازشده که یکی از آن‌ها به دلیل کمبود اعتبارت با 25 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف‌شده است.
 
وی در پایان به ساخت دیگر سیلوی 100 تنی در بندرعباس اشاره و بیان کرد: این سیلو که مجوز ساختش در بندر شهید رجایی اخذشده نیز به دلایلی متوقف‌شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار