رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از نمونه‌برداری تعداد 2 هزار و 105 نمونه خون طیور و فرآورده‌های خام دامی برای پایش وضعیت بیماری و تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 17 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مرتضی یعقوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از نمونه‌برداری تعداد 2 هزار و 105 نمونه خون طیور و فرآورده‌های خام دامی برای پایش وضعیت بیماری و تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی در شهرستان آبیک خبر داد و اظهار کرد: از آنجایی که اطمینان از بروز بیماری در دام و طیور یا اثبات آلودگی در فرآورده‌های خام دامی مستلزم انجام آزمایشات مختلف تخصصی در این زمینه است.

وی ادامه داد: نمونه‌برداری‌های کارشناسان دامپزشکی آبیک و آزمایشات مربوطه در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روند افزایشی داشته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک بیان کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر سیاست‌های نظارتی دامپزشکی و به منظور اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی و در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همه ساله نمونه‌های مختلف سرمی، بافتی و یا فرآورده‌های خوراکی خام دامی به وسیله بازرسان دامپزشکی صورت می‌گیرد.

یعقوبی عنوان کرد: این نمونه‌ها از سطح مراکز مختلف تولید، حمل، فرآوری و توزیع فرآورده‌های خام دامی أخذ شده است برای انجام آزمایشات تخصصی به آزمایشگاه اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین ارسال شده و مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

این مسؤول افزود: در چهار ماه ابتدای سال جاری تعداد 2 هزار و 105 مورد نمونه‌برداری برای انجام آزمایش‌های تخصصی از سوی کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان آبیک صورت گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک یادآور شد: از تعداد 2 هزار و 105 مورد نمونه‌برداری برای انجام آزمایش‌های تخصصی، 762 نمونه شامل خون و سرم برای انجام آزمایشات سرولوژی طیور و تعداد هزار و 343 نمونه مربوط به فرآورده‌های خام دامی شامل تخم مرغ، ماهی، شیر خام، مرغ منجمد، گوشت گاوی و گوسفندی و خوراک دام و طیور برای انجام آزمایش‌های مرتبط در بخش کنترل کیفی مواد غذایی بوده است.

یعقوبی با بیان اینکه در چهار ماه اول سال جاری تعداد 2 هزار و 105 مورد نمونه‌گیری انجام شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل روند افزایشی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار