دیروز آیت ا... روز پرکاری را گذراند. بیت نماینده ولی فقیه، روز گذشته همچون روزهای قبل شاهد جلسات متعددی بود
کد خبر: ۲۷۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 16 August 2016
دیروز آیت ا...  روز پرکاری را گذراند. بیت نماینده ولی فقیه، روز گذشته همچون روزهای قبل شاهد جلسات متعددی بود؛ جلسه پشت جلسه. آن ها  آمده بودند تا عشق و ارادت خود را به رهبر و مرجع شان نشان دهند و رهنمودی از نماینده آقا بگیرند. این دفتر از نخستین روز انتصاب اولین نماینده ولی فقیه در استان شاهد قدرشناسی مردم و مدیران است اما روز گذشته کاغذ خبر با من بود.
5 جلسه پشت سر هم فقط در شیفت صبح، این در حالی بود که روز گذشته مراسم سنگین دیدار مردم اسفراین با آیت ا... نیز برگزار شده بود. جالب بود دستور کار این جلسات متفاوت بود از سیاسی تا ورزشی و اجتماعی و ارزشی. البته حضور مردانی که روزگاری نمایندگی می کردند شجاعت، حریت و دلاوری ایرانیان را(آزادگان) حال و هوای دیگری بخشیده بود(بوی شهیدان می دادند).
آیت ا... «یعقوبی» صریح و بی پرده به کالبدشکافی وظایف دستگاه های دولتی می پرداخت و رهنمودهای کاربردی خود را از حاضران دریغ نمی کرد و چنان مسلط به آسیب شناسی می پرداخت که گویا سال ها همکار سازمانی آن ها بوده است. کادرسازی در ادارات از اموری است که به نظر آیت ا... نیاز به عینک و جدیت خاص دارد. خطر انسان های قلابی شبیه فاکتورهای ساختگی است همان گونه که یک فاکتور ساختگی خطرناک است و سلامت یک دستگاه را به هم می ریزد انسان های قلابی نیز خطرناکند.
مواظب آدم سازی ها باشیم
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در دیدار مدیرکل و کارکنان حراست استان گفت: مواظب آدم سازی ها باشیم، برخی ها همان طور که فاکتور درست می کنند، ممکن است آدم هم درست کنند. وجود فساد اداری، مشروعیت و کارآمدی دولت ها را در بلند مدت به چالش می کشاند که به سادگی نمی توان نگاه منفی و ذهنیت بد به وجود آمده را برطرف کرد.
آیت ا... «یعقوبی» افزود: در نهج البلاغه هم تاکیدهای زیادی در زمینه حراست شده است و نقش مهم و اساسی حراست در اجرای قانون و جلوگیری از فساد کاملاً مشهود و برخورد با اعمال خلاف قانون، خلاف انضباط و ضوابط اداری و یا منکرات اداری یکی از وظایف اصلی حراست هاست.وی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی یک امانت است که برای آن خون ها ریخته شده است و مدیرانی مانند شهید رجایی که سرتا پای آن ها خدمت بوده است پای این نظام ایستاده اند.
آیت ا... «یعقوبی» افزود: باید امانتدار خوبی باشیم و اگر ورودی ها را خوب چینش کنیم، خروجی های خوبی خواهیم داشت؛ بنابراین دولت باید در ورود مدیران در ساختارهای اداری دقت کافی را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: حراست معبد و یکی از واجبات حفظ نظام اسلامی است و کسانی که به حفظ نظام اسلامی کمک می کنند، کاری عبادی انجام می دهند. حساسیت و دقت می تواند نقش مهمی در حفظ استقلال و امنیت جامعه داشته باشد و باید ملاحظات زیادی در این زمینه در نظر گرفته شود.وی خطاب به مدیرکل و کارکنان اداره کل حراست خراسان شمالی تأکید کرد: حق و قانون را سرلوحه کار خود قرار دهید.
مدیر کلی ورزشی و ارزشی
نماینده ولی فقیه در استان، همچنین در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره ورزش و جوانان، مدیر این اداره کل را فردی ورزشی و ارزشی خواند که 2 بال ورزش و ارزش در او به طور همزمان رشد کرده است و کارکنان این اداره را به تربیت جوانان ورزشی و ارزشی توصیه کرد؛ جوانانی که آماده به کار، مردم شناس و معروف گستر باشند.
آیت ا... «یعقوبی» با بیان این که نظام ما امروز به انسان های شجاع، قهرمان، مدافع حریم و حرم نیاز دارد، اظهارداشت: امروز 2 رقم مدافع نیاز داریم، مدافعانی که آن سوی مرزها هستند و حرم ها را در مقابل داعشی ها حفظ می کنند و ما نیز در داخل باید حریم ولایت، ارزش ها، خون شهدا و حرمت خانواده های شهدا را حفظ کنیم و این وظیفه ماست و اگر چنین باشد، خدا هم مدافع ماست.
وی با اشاره به داستان طالوت و جالوت در قرآن، خاطرنشان کرد: قرآن در این داستان، 2 معیار توانایی جسمی و دانش گستری را معیاری برای مدیران ذکر کرده است. البته ملاک های دیگری مانند امانت داری، تعهد، دینداری و غیره هم برای مدیران وجود دارد اما این 2 ویژگی خاص است و قرآن بر آن ها تأکید کرده است و به عبارتی می توانیم بگوییم یکی از آیاتی که قرآن در آن به ورزش اشاره کرده است، همین داستان طالوت و جالوت است و همانطور که خوراک فکر مهم است، خوراک جسم هم مهم است و الحمدلله کشورمان در این 2 زمینه نمونه ها و اسوه های بزرگی دارد مانند مرحوم تختی که هم علم و آگاهی و هم توانایی جسمی داشت.
وی تصریح کرد: اگر دشمن بخواهد ما نباشیم، ما هم همه جمع می شویم تا او نباشد دست ما عامل اتحاد ماست و در عمل باید مشت گره کرده در مقابل استکبار باشیم.
امام جمعه بجنورد به منویات مقام معظم رهبری در دیدار وزیر و کارکنان وزارت اطلاعات اشاره و بیان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار، دشمن شناسی و انقلابی بودن را 2 عامل به وجود آمدن انقلاب ذکر کردند و برای این که انقلاب حفظ شود ما باید مانند سدی در مقابل استکبار باشیم و در مقابل عربده کشی های او بی تفاوت نباشیم و انقلاب اسلامی در مقابل جاده آسفالته حرکت تمدن غرب، سرعت گیر درست کرد.آیت ا... «یعقوبی» اظهارداشت: نگاه دنیا به انقلاب ما عوض شده است و گذشت زمانی که آمریکا و مستکبران با یک تشر به اهداف شان می رسیدند و حالا نظام انقلاب اسلامی سرمایه های انسانی دارد که هیچ جای دنیا چنین سرمایه هایی ندارند.وی افزود: ما امروز به علم دانش بنیان رسیده ایم؛ خیال نکنید آمریکا از بمب اتم می ترسد؛ او از مغزهایی می ترسد که تا 20 درصد غنی سازی پیش رفت و می خواست پیشتر هم برود، از مغزهایی می ترسد که مانند بمب در عالم صدا کرد، او از مغز متفکر ایرانی می ترسد که با دست  خالی به قله های اقتدار و پیشرفت رسید و دشمن از این  آدم ها می ترسد، از انسان های قهرمان دارای موضع، وگرنه انسان خنثی و بی تفاوت که ترس ندارد.
مدیرکل ورزش و جوانان نیز در این جلسه با تبریک انتصاب آیت ا... «یعقوبی» به نمایندگی ولی فقیه در استان گفت: امروز من و همکاران بنده آمده ایم تا تجدید بیعت مضاعف و بیش از پیش با آرمان های خط ولایت و رهبری کنیم و هر آنچه از این مسیر منحرف شود از نظر جامعه ورزشی هم رد و طرد شده است.
دکتر «رشیدلمیر» خاطرنشان کرد: ما ورزشیان و ورزشکاران گوش به فرمان ولایت هستیم و قطعاً نمایندگان ولایت در کنار مهربان و رئوف بودن شان قدم هایی استوار و مشت هایی گره کرده در برابر هر جریانی که بخواهد در برابر رهبری و نظام ما قرار گیرد دارند.
خاطرات تان را بنویسید
نماینده ولی فقیه در دیدار جمعی از آزادگان خراسان شمالی که به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی به دیدار وی رفتند، آن ها را سند فعالیت و افتخار نظام اسلامی و نماد مقاومت و غیرت عنوان کرد که با عمل، مردم را به دین دعوت کردند.
آیت ا... «یعقوبی» به تشریح انواع اسارت پرداخت و گفت: هوای نفس، عنوان، مقام، اسم، مال و ثروت و همه این ها نوعی اسیری است و کسی که در بند این چیزها باشد، نمی تواند آزاده باشد و آزاده کسی است که همه غل و زنجیرها را پاره کند و هیچ چیزی نتواند او را در بند بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی صله رحم به خاطر در اسارت تشریفات بودن کمرنگ شده است.
وی خطاب به آزادگان اظهارداشت: درست است که شما عزیزان اسیر بودید، اما آزادگی را تجربه کردید و کاروان اسیران در واقع کاروان آزادی بخش است زیرا این کاروان هرجا که باشد، مردم را از خواب غفلت بیدار می کند.
امام جمعه بجنورد افزود: در واقع در طول تاریخ، 2 نوع انسان داریم؛ انسان های وابسته به نام، مال، مقام و دنیا و انسان های وارسته که آزاده هستند و هیچ چیز نتوانسته است در مسیر بندگی  آن ها را به بند بکشد.
آیت ا... «یعقوبی» از آزادگان استان درخواست کرد تا خاطرات شان را برای خودشان نگه ندارند و آن ها را به کتاب تبدیل کنند تا آیندگان بتوانند با مطالعه آن ها، تاریخ دفاع و مقاومت این ملت را تحلیل کنند.
وی تصریح کرد: بیان نکردن خاطرات هنر نیست و آیندگان باید بدانند که ملت ما برای انقلاب اسلامی چه خون هایی داده و چه خون جگرهایی خورده است، باید بدانند اگر چه امام خمینی(ره) شهید نشدند  اما خون جگرها خوردند تا 8 سال جنگ نابرابر را مدیریت کردند.
وی از آزادگان خواست دانش آموخته مکتب امام خمینی(ره) باشند و نگذارند این مکتب به فراموشی سپرده شود و خطاب به این قشر گفت: پایان نامه آزادگی تان را در خاطرات تان بنویسید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، وجود 3 هزار شهید و 400 آزاده در خراسان شمالی را سند افتخار نظام ذکر و بیان کرد: انقلاب ما قولنامه ای بود و در دفاع مقدس به سند ثبتی تبدیل شد و شهدا، آزادگان و جانبازان انقلاب را به ثبت رساندند و انقلاب اکنون سند ششدانگ دارد که هیچ کس جرأت دست درازی به آن را ندارد.
وی با اشاره به  این که در 8 سال دفاع مقدس، شیعه و سنی در کنار هم جنگیدند، شهید و آزاده و جانباز دادند، گفت: این نشان می دهد که ملت برای دین و اعتقاداتشان ایستادند. در گذشته دین را افیون ملت ها می نامیدند که به درد زندگی نمی خورد اما ما 37 سال است که می گوییم دین عزت و اقتدار است و خط شکن این اقتدار شما بودید که در مقابل قدرت های پوشالی ایستادید.نماینده آزادگان استان هم در این دیدار بیان کرد: خراسان شمالی 400 آزاده دارد که 200 نفر  آن ها در بجنورد  و بقیه در دیگر شهرستان ها هستند.
«محمودی مظفر» به برخی فعالیت های انجام شده برای آزادگان استان اشاره و از برخی نامهربانی ها هم گلایه کرد.
توصیه های آیت ا... به رانندگان تاکسی
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در چهارمین جلسه روز گذشته خود که دیدار مدیرعامل و کارکنان سازمان تاکسی رانی و تعدادی از رانندگان تاکسی های استان بود، رانندگان تاکسی را رسانه های سیاری عنوان کرد که در همه جای شهر حضور دارند و به دلیل متنوع بودن مستمع های شان، گاهی تأثیر  آن ها از منبر خطیبان جمعه هم بیشتر است.
آیت ا... «یعقوبی» گفت: این یک فرصت است برای این که در کنار خدمتی که ارائه می دهید، بتوانید کار فرهنگی انجام دهید.
وی چند توصیه به رانندگان تاکسی کرد و افزود: کاری کنید که کسی که در تاکسی قرار می گیرد، احساس کند خانه خودش است، بحث و جنگ اعصاب راه نیفتد. از طرفی مردم شما را امین خود می دانند پس امانت دار مردم باشید. از ناآگاهی برخی مشتریان استفاده نکنید و مراقب باشید در گرفتن کرایه ، بی انصافی نشود، انصاف یک اصل است. پولی که در می آورید به واسطه عرقی که می ریزید حلال است، مراقب باشید حرام قاطی آن نشود که در زندگی تان تأثیر می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: راننده باید بر اعصاب خود مسلط باشد و چون آدم های مختلفی به تورش می خورند، مراقب باشد که از کوره در نرود و حتی مسافران خود را به آرامش دعوت کند.وی در ادامه با اشاره به این که برخی مناطق شهر اتوبوس خط واحد ندارد، از رانندگان تاکسی خواست با سرویس دهی به ساکنان این مناطق در  روزهای جمعه، زکات کار خود را پرداخت کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسی رانی بجنورد هم در این دیدار  گفت: این سازمان با جمعیتی بین 5 تا 6 هزار راننده، در جامعه تأثیرگذاری زیادی دارد و آمادگی داریم با بهره گیری از پیشنهادها  و راهنمایی های نماینده ولی فقیه، در انجام امور فرهنگی کمک کنیم.
«قربانی» جامعه تاکسیرانی را سفیران فرهنگی بیان کرد و افزود: تا جایی که امکان داشته باشد، تلاش می کنیم خدماتی در شأن شهروندان ارائه دهیم.
فرهنگ کرامت را نهادینه کنید
نهادینه کردن فرهنگ کرامت، چیزی بود که نماینده ولی فقیه از مدیرکل و کارکنان کمیته امداد خواست.
آیت ا... «یعقوبی» در دیدار مدیرکل و کارکنان کمیته امداد استان گفت: باید کاری کنید که کسانی که چیزی ندارند و کمک می گیرند، احساس ذلت نکنند و کمیته امداد توانسته است این فرهنگ را گسترش دهد و کریمانه و بی منت کمک کند.
وی بیان کرد: شخصیت و کرامت دادن به افرادی که از کمیته امداد کمک دریافت می کنند، یکی از کارهای این نهاد است و با توجه به اقداماتی که در رابطه با خانه دار کردن مددجویان انجام می شود، کمیته امداد با صاحب خانه کردن این افراد به آن ها شخصیت و کرامت می دهد و فرد احساس می کند که نظام با برنامه ریزی برای نیازمندان به آن ها شخصیت می دهد.
وی خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: کار شما کمیته امدادی ها کاری خداپسندانه است و کمیته امداد می تواند روحیه جهادی را گسترش دهد و به دیگران هم  الگودهی کند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی هم در این دیدار گفت: کمیته امداد 34 هزار و 728 خانوار را در استان تحت پوشش دارد که بیشتر آن ها روستانشین هستند و موضوعی که ما را اذیت می کند این است که 2 هزار و 192 نفر تحت پوشش طلاق گرفته داریم.
«اهرابی» افزود: برای کمک به مددجویان، به آن هایی که زمین برای ساخت خانه داشته باشند کمیته امداد در شهرها تا 25 و در روستاها تا 15 میلیون تومان به شکل بلاعوض پرداخت می کند تا این افراد صاحب خانه شوند.
وی ادامه داد: در کشور به جز تهران 4 استان اجازه داشتند صندوق امداد تأسیس کنند که یکی از آن ها خراسان شمالی بود.وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری جشن خودکفایی 2 هزار و 300 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان در شهریور ماه خبر داد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار