کد خبر: ۲۷۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 15 August 2016


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: مقابله با معضل اعتیاد نیازمند آموزش‌ و فرهنگ‌سازی‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز در جامعه باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و آموزش به جوانان را مهمترین اولویت قرار دهیم.

وی افزود: در این راستا دستگاه‌های مختلف برای جلوگیری از این پدیده شوم باید راهکارها و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار البرز نقش سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد را در این راستا مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: طرح‌های مطالعاتی یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

حقیقی با تأکید بر اینکه معضل اعتیاد نه تنها فرد را به پوچی می‌رساند بلکه خانواده و جامعه را نیزتحت تأثیر خود قرار می‌دهد که باید مقابله جدی با این پدیده شوم داشته باشیم.

وی توسعه سمن‌ها را در این راستا مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به نقش و اهمیت سمن‌ها در این زمینه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تعداد سمن‌ها در این استان افزایش یابد، لذا حمایت از سمن‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

این مسؤول در بخشی دیگر از سخنان خود به پایین آمدن سن ابتلا به موادمخدر از 24 سال به 21 سال، خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه شیوه‌های مصرف مواد مخدر نیز از نوع سنتی به صنعتی رسیده است که به تناسب پدیده‌های حاصل از استفاده این مواد صنعتی شاهد معضلات اجتماعی بیشتری هستیم.

وی در پایان از مسؤولان دستگاه‌های مختلف خواست تا برنامه‌ریزی‌ها و راهکارهای اساسی را در این زمینه انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار