سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: امروز شاهد آن هستیم که جهاد دانشگاهی، اقدامات خوبی را از ابتدای انقلاب تا امروز در کارنامه خود ثبت کرده و منجر به بروز و شکوفایی استعدادها در زمینه‌های مختلف شده ‌است.
کد خبر: ۲۷۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 14 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل، نجیبه خروشی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی، اقدامات خوبی را از ابتدای انقلاب تا امروز در کارنامه خود ثبت کرده است؛ اظهار کرد: هدف اصلی جهاد دانشگاهی گسترش تحقیقات و شکوفایی روحیه تتبع و استعدادها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه، دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به خصوص برای نسل جوان و  گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم جهاد دانشگاهی با حرکت در مسیر تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز به روز بالنده‌تر می‌شود تصریح کرد: این نهاد در این راستا توانسته است ابعاد مختلف علمی و فرهنگی را در محیط‌های مختلف ‌دانشگاهی، علمی، فرهنگی و آموزشی کشور به خوبی دنبال کند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی همواره در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرده و با این ایده تشکیل شده است خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نماد حقیقی اقتصاد مقاومتی است و به جرات می‌توان گفت کارکنان این نهاد انقلابی در سراسر کشور با این واژه آشنایی و انس دارند و موفقیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و دانش بنیان در این نهاد انقلابی نشان از این حقیقت دارد.

خروشی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در ادامه راه نیز می‌تواند با تکیه بر این ظرفیت و توان فرهنگی و رسانه‌های خود، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را به خوبی در جامعه عملیاتی نماید.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل عنوان کرد: در دنیای امروزی، بار اصلی پیشرفت سیاست‌های اقتصادی و سیاسی را رسانه‌ها و ابزارهای گفتمان ساز بر عهده دارند بنابراین گفتمان سازی فرآیندی است که با شناخت جامعه هدف و استفاده از ابزار رسانه و آموزش صورت پذیرفته و اغلب زمان‌بر و فرآیندی است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد مهم علمی، آموزشی و فرهنگی می‌تواند با ارائه برنامه‌ و اقدام عملی در تحقق چشم‌انداز کشور و استان مفید واقع گردد خاطر نشان کرد: این نهاد انقلابی با ورود به عرصه اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات و حمایت از تولیدکنندگان، گام مهمی در این زمینه برداشته است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: جهاد دانشگاهی با برنامه‌ریزی و همت جمعی می‌تواند با دستیابی به فناوری روز دنیا، با این فناوری‌ها نیز به رقابت بپردازد.

خروشی تصریح کرد: در این صورت زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی و ... فراهم خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت:  جهاد دانشگاهی از بدو تشکیل تاکنون توانسته با تکیه بر توان جوانان کشور و روحیه جهادی از عهده مأموریت‌های مختلف محول شده سربلند بیرون آید.

خروشی عنوان کرد: با عنایت به نهاد فرهنگی و علمی بودن جهاد دانشگاهی، اگر مأموریت‌های محول شده به این نهاد در نقشه علمی کشور مورد حمایت و نظارت قرار گیرد این نهاد می‌تواند بار دیگر در راستای توسعه علمی و فرهنگی کشور گام‌های بلندتری بردارد.

وی افزود:  طبق برنامه توسعه‌ای جهاد دانشگاهی، در بخش فرهنگی باید سرمایه‌های فرهنگی استان اردبیل شناسایی گردد.

 خروشی در پایان سخنان خود بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت فرهنگی از ابتدای شکل‌گیری جهاد دانشگاهی، بخش اساسی و جدانشدنی این نهاد را به خود اختصاص داده است و مشخصه مهم این فعالیت‌ها، تکیه و توجه به حضور و مشارکت دانشجویان در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی بوده می‌تواند با استفاده از همین ظرفیت در راستای رصد آسیب‌ها و مسائل اجتماعی بومی استان فعالیت کرده و در راستای حل آن برنامه‌ریزی کرده و گام بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار