مدیر موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی:
مدیر موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: شعر این سمفونی توسط استاد علی معلم سروده شده و با یک شرایط وی‍ژه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲ 04 February 2015

به گزارش تابناک، علی ثابت‌نیا با اشاره به برنامه در دست تهیه این موسسه برای برگزاری سمفونی «مدینه تا مرو» اظهار داشت: سمفونی «مدینه تا مرو» با سروده‌ای از استاد علی معلم و با شرایط ویژه‌ای اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه در حال حاضر مراحل اولیه خودش را می‌گذراند و پس از تکمیل شدن طرح اطلاع‌رسانی در مورد زمان و مکان دقیق اجرای سمفونی، انجام می‌شود.

مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به حرکت جسارت‌آمیز دشمنان بشریت در توهین به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: موسسه هنری آستان قدس در راستای فعالیت‌های هنری خود اقدام به تهیه هشت اثر موسیقی کرده است.

وی با بیان اینکه شعر «رسول عشق» توسط استاد شکوهی از شاعران به‌نام خراسان رضوی سروده شده عنوان کرد: این هشت اثر با محوریت موسیقی جنوب خراسان و با صدا و هنرمندی «حسام‌الدین سراج» خوانده می‌شود که یکی از این آثار متعلق به رسول گرامی اسلام(ص)، و الباقی در وصف امام رئوف(ع) است.

ثابت‌نیا همچنین از برگزاری شب شعر بین‌المللی «رسول عشق» در مشهد خبر داد و اظهار داشت: این شب شعر با حضور شاعران آئینی کشور و شاعران فارسی زبان خارج از کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان نام شاعران خارجی این همایش گفت: افتخاری حسین عارف (پاکستان)، شاه منصور شاه میرزا (تاجیکستان)، عزیز مهدی (هند)، سید تقی عباس (هند) و رستم محمد اف از (تاجیکستان) در این شب شعر حضور دارند.

مدیر عامل موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی با اشاره به مکان برگزاری این شب شعر اظهار داشت: سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی روز یک‌شنبه نوزدهم بهمن ماه میزبان این همایش بین‌المللی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار