مسؤول بسیج سازندگی شهرستان بندرلنگه از اعزام تیم پزشکی برای ویزیت رایگان به روستاهای محروم بخش مهران این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 13 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالزهرا لنگه‌ای از اعزام تیم پزشکی با همکاری گروه جهادی امام محمد باقر(ع) مستقر در غرب هرمزگان به روستاهای محروم و کمتر توسعه‌یافته بخش مهران شهرستان بندرلنگه برای ویزیت رایگان خبر داد.
 
وی افزود: این گروه براساس مردم پایه و حرکت خودجوش برنامه‌های خود را برنامه‌ریزی می‌کند و به مناسب دهه کرامت و نزدیکی به میلاد امام رضا(ع) کاروان سلامتی را با نام امام رئوف که شفای ما  ایرانی‌ها دست اوست و گره مشکلاتمان کنار پنچره فولاد آقا امام رضا(ع) باز می‌شود، راه‌اندازی شده است.
 
مسؤول بسیج سازندگی بندرلنگه اضافه کرد: در این کاروان سلامت که با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان بندرلنگه، منطقه پنچم نیروی دریایی سپاه، سپاه ناحیه مقاومت بسیج راه‌اندازی شده برای اولین بار از پزشکان متخصص دعوت به همکاری شد که با استقبال آنها روبه رو شدیم و با هماهنگی با دوستان منطقه هدف رو مشخص کردیم.
 
لنگه‌ای تصریح کرد: این جهادگران به منطقه دوآب که از روستاهای تنب بنگرو دواب چاه خودرو تشکیل شده عزیمت کردند و مورد استقبال دوستان اهل تسنن این روستاها قرار گرفتند و حدود 6 ساعت ویزیت رایگان توسط متخصص زنان و زایمان و اطفال دکتر عمومی و طرح پایش سلامت قند، وزن، فشارخون و بهداشت محیط  مشاوره انجام شد.
 
وی با اشاره به کارهای فرهنگی صورت گرفته در این اردوی جهادی، گفت: در کارهای جانبی مسؤول خواهران گروه برای بچه‌های روستا کارهای فرهنگی آموزشی در زمینه‌های مختلف انجام دادند و در آخر هدیه ویژه گروه جهادی امام محمد باقر(ع) به مردم روستا در قالب شربت که با نبات تبرکی حرم علی بن موسی الرضا(ع) درست شده بود، توزیع شد.
 
این مسؤول در پایان یادآور شد: در این اردوی جهادی یک روزه اهالی روستاها علی‌الخصوص مادران توسط پزشک متخصص زنان و زایمان و پزشک عمومی ویزیت شدند و مشاوره بهداشت محیط، غربالگری قندخون، وزن،  فشارخون نیز انجام شد.
 
به گزارش فارس روستاهای سیاه تک، گوکو، تنب سیک، تنب بنگرو، چاه خودرو، نرمستان، حنادان، پشت نخل، چاه دیگی، تنب چکی، پیشگان، خم کو جزء 12روستایی هستند که طبق سرشماری سال 1390 جمعا دارای 445 خانوار و جمعیتی بالغ بر 1778 نفر از توابع بخش مهران می‌باشند که از ساده‌ترین امکانات شامل راه ارتباطی آسفالت بین روستاها، آنتن دهی مناسب تلفن همراه و  آب لوله کشی و شرب محروم هستند آب مصرفی و آشامیدنی خود را هنوز با ابتدایی‌ترین وسایل از برکه (آب انبار) تامین می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار