کد خبر: ۲۷۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 13 August 2016


مدیرکل تعاون روستایی استان البرز با تاکید بر اینکه البرز نیازمند پایانه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی است، از راه اندازی اتحادیه صادرات محصولات کشاورزی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین شمس در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر شنبه در سازمان تعاون روستایی استان البرز برگزار شد، با تاکید بر لزوم آشنایی مدیران ارشد اجرایی با سازمان تعاون روستایی، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را آغاز و در حوزه تشکیل تعاونی ها در سطح روستا برای تامین ارزاق و مایحتاج عمومی و کشاورزان اقدام کرد.

وی هدایت، حمایت و نظارت را سه اصل مهم برای تشکیل این تعاونی ها عنوان کرد و افزود: به سبب نزدیکی و اعتماد روستائیان به این تشکل ها بسیاری از خریدهای تضمینی مانند گندم، جو، کلزا و ذرت، خریدهای حمایتی مانند خرید شیر خام و نیز توزیع میوه در ایام پایانی سال به سازمان تعاونی روستایی واگذار شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان البرز با اشاره به اینکه تعاونی های روستایی و کشاورزی در روستاهای کشور و البرز به عنوان شرکت های فراگیر محسوب می شوند، گفت: بالغ بر ۴ هزار بهره بردار، عضو و سهامدار شرکت های تعاونی هستند.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه های شرکت تعاونی روستایی استان البرز به سمت تخصصی شدن پیش می روند، بیان کرد: اتحادیه تعاونی کشاورزی، زنبورداران، دامداران، آبزیان، قارچ، مرغداران و تعاونی روستایی از جمله اتحادیه هایی هستند که در سطح استان البرز از طریق شرکت تعاونی روستایی فعالیت های خود را پیگیری می کنند.

شمس با اشاره به ضرورت نگاه جدی مسئولان به این بخش، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین ظرفیت های تحقق اقتصاد مقاومتی شرکت های تعاونی روستایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شرکت های تعاونی در سطح استان در قالب شرکت های تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری، تعاونی زنان و شرکت های تخصصی مربوط به مرغ در دستور کار قرار گرفته که بخشی تشکیل شده و بخشی دیگر در نیمه دوم سال آغاز به کار می کنند.

مدیرکل تعاون روستایی استان البرز با اشاره به اهمیت نگاه مثبت و سازنده به این تشکل ها به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی که اشتغالزایی فراوانی به دنبال دارد، افزود: با ایجاد مایحتاج تبدیلی در کنار روستاها می توان از مهاجرت روستائیان نیز جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه البرز نیازمند پایانه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی است، اضافه کرد: به زودی اتحادیه صادرات محصولات کشاورزی در استان البرز راه اندازی می شود که وظیفه آن جمع آوری تولیدات کشاورزان و صادرات آن از طریق فرودگاه پیام به کشورهای همسایه است.

شمس دوغ، ماست، قارچ، مرغ و تخم مرغ، شیر صیفی جات و آبزیان را از جمله محصولات صادراتی البرز عنوان کرد و گفت: نیازمند همکاری اتاق بازرگان البرز در این زمینه هستیم و در نظر داریم به شرط رفع مشکل یارانه سوخت، از طریق فرودگاه پیام بحث صادرات محصولات را در سال جاری دنبال کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار