رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: افزایش بی دلیل قیمت ذرت که 70 درصد خوراک مرغ را تشکیل می دهد، علت اصلی افزایش نرخ مرغ است.
کد خبر: ۲۷۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 13 August 2016
جمال رازقی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه 90 درصد ذرت مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود افزود: در چنین شرایطی بدون اینکه قیمت جهانی ذرت افزایش داشته باشد و یا تغییری در نرخ ارز ایجاد شده باشد می بینیم که قیمت ذرت در کشورمان از هر کیلو هفت هزار ریال به 10 هزار ریال افزایش می یابد.

وی ادامه داد: چرا باید سه نفر در کشور که وارد کنندگان اصلی ذرت هستند یک شبه بدون هیچ دلیل منطقی قیمت ذرت را در هر کیلو سه هزار ریال افزایش دهند و هیچ کس هم معترض نشود؟

رازقی اظهار کرد: این سه نفر یک شبه دست در جیب 80 میلیون ایرانی می کنند و پول سرشاری را به جیب می زنند و از آن طرف با افزایش قیمت مرغ یا این غذا از سفره مردم کم یا به طور کامل حذف می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن انتقاد از نبود استراتژی و برنامه مشخص نزد مدیران برای توسعه گفت: همه ما از مدیران و مسئولان که برنامه مشخصی نداشته اند گرفته تا رسانه ها که مطالبه گری نکرده اند در این زمینه مقصر هستیم. 
رازقی ادامه داد: در مسیر توسعه همه باید مسئولیت پذیر باشند و به درستی به وظیفه و رسالت خود عمل کنند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی فارس آماده است تا در زمینه ارائه آموزش به خبرنگاران برای مطالبه گری و پرسش از مسئولان،هزینه کند تا به این ترتیب کمکی به توسعه و پیشرفت کشور و استان شده باشد و آنچه را شایسته کشورمان است به دست آوریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار