نخستین بازی رایانه ای حاوی زندگانی حضرت معصومه (س) تحت عنوان نگین قم در چهارمین همایش آسیب های بازی های رایانه ای در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام (ره) این شهر مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۲۷۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱ 11 August 2016
به گزارش تابناک قم، مدیرعامل و مدیر فنی موسسه دانش یار تولید کننده و ارائه دهنده بازی های رایانه ای در حاشیه این مراسم با بیان اینکه نگین قم یک بازی محتویی با محوریت زندگی کریمه اهل بیت س) است، اظهار داشت: موسسه مذکور با توجه به دور شدن اغلب بازی های رایانه ای تولیدی در داخل کشور از محتوی و سبک زندگی اسلامی ایرانی اقدام به طراحی و ساخت این بازی نمود.

حسینعلی کاویانی همچنین نگین را یک بازی سه مرحله ای و شامل اطلاعات هویتی حضرت معصومه، اطلاعات علمی و جایگاه رفیع و شخصیت سیاسی آن بانوی گرامی اسلام عنوان کرد، و افزود: اهمیت این بازی رایانه ای بیش از همه در این است، که کاربر در طول زمانی که در پای رایانه مشغول بازی کردن است، علاوه بر سرگرمی به دانش و معلومات خود نیز اضافه می کند.

این تولید کننده محصولات رایانه ای همچنین با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما خودکفایی در این حوزه و حداقل استفاده از تولیدهای غیر بومی و خارجی است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر این بازی یارانه به صورت آنلاین طراحی شده ولی پس از رونمایی رسمی آن در نمایشگاه یاد یاران هفته دفاع مقدس ورژن سازگار با سیستم عامل های اندروید، IOS و ویندوز نیز به کاربران عرضه خواهد شد، که به طور حتم از کیفیت بهتری برخوردار است.

کاویانی با بیان اینکه طراحی این بازی رایانه ای طی یک سال و نیم به طول انجامیده و بالغ بر 170 میلیون ریال نیز هزینه داشته است، افزود: تمامی مبالغ هزینه شده برای مشاوره و طراحی این بازی به شکل شخصی و انفرادی و از طریق کارکردن اعضای این موسسه تامین شده است.

دبیر چهارمین دوره آسیب های بازی های رایانه ای نیز در ابتدای این مراسم با تاکید بر اینکه تولید محتوی در بازی های رایانه ای باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: طلاب و حوزه های علمیه باید در این راستا فعالیت های مستمر و قوی را داشته باشند.

علیرضا صمدی موفق گفت: برغم سرمایه گذاری میلیاردی برای تولید بازی های رایانه ای در کشور این محصولات به صورت عمدا و یا سهوا هیچ سنخیتی با فرهنگ اسلامی ایرانی ندارند، و حتی در برخی موارد با آن در تضاد نیز است.

وی افزود: هر چند ما در کشور در زمینه تولید بازی های رایانه ای به لحاظ فنی پیشرفت هایی داشتیم، و برخی آثار و بازی های رایانه ای تولیدی مانند پروانه، دوران افتخار و شبگرد حتی در سطح جهانی نیز عناوینی را کسب کردند، ولی از پسرفت ها و عقب ماندگی هایی که به آن دچار شدیم نیز نباید غافل شویم.

صمدی با اشاره به سخنان و هشدارهای رهبر معظم انقلاب در سال 72 در خصوص خطر گسترش تهاجم فرهنگی دشمن، افزود: متاسفانه با وجود این فرمایش ها و تاکید های رهبر انقلاب از آن سال تاکنون هیچ اقدامی را در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی بویژه در حوزه فضای مجازی انجام ندادیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از طریق جنگ نرم ریشه و بنیان فرهنگی کشور را با تهدید جدی مواجه نموده است، افزود: یکی از ابزارهایی که دشمن توانسته از طریق آن به اذهان نسل جوان کشور نفوذ و رخنه کند، بازی های رایانه ای است.

دبیر همایش آسیب های بازی های رایانه ای همچنین حمایت جدی مسئولان فرهنگی کشوراز فعالان و تولید کنندگان این بازی های را ضروری خواند، و افزود: در حال حاضر بسیاری از کسانی که در زمینه تولید بازی های رایانه ای فعالیت می کنند، به خاطر حمایت نشدن به مشاغل دیگر روی آورده اند. 

این مراسم به همت سازمان بسیج رسانه سپاه علی بن ابیطالب (ع)، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه امام حسین (ع) ترتیب یافته بود، و در آن از خانواده شهید علی اکبر عربی از شهیدان مدافع حرم حضرت زینب (س) نیز تجلیل به عمل آمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار