مدیر کل ورزش و جوانان گلستان؛
وی گفت: هیات های ورزشی استان گلستان به صورت عمده دارای برنامه های بلند مدت توسعه و پیشرفت هستند اما به دلیل نبود منابع مالی دولتی و ناتوانی در جذب حامیان مالی، در رسیدن به اهداف مورد نظر ناکام می مانند.
کد خبر: ۲۷۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ 10 August 2016
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان گفت: حضور چند ورزشکار گلستانی در رقابت های المپیک برزیل راه دشوار کسب موفقیت های بیشتر برای ورزشکاران استان در میادین بزرگ ملی و بین المللی را هموار خواهد کرد. 

دکتر طیبی مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان گلستان، فرهاد قائمی در والیبال، عادل مجللی در قایقرانی و پژمان قلعه نویی در پرتاب چکش به عنوان 3 گلستانی راهی رقابت های المپیک شدند که می کوشیم از این موقعیت مناسب برای افزایش انگیزه های نسل جوان در ورود به ورزش حرفه ای استفاده کنیم. 

وی بیان کرد: در استان گلستان استعدادهای بیشتری هم وجود دارد که می توان با برنامه ریزی منسجم و فعالیت مستمر برای شناسایی و تربیت آن ها به حضور مداوم گلستانی ها در دوره های آینده امیدوارتر بود.  

مدیر کل ورزش و جوانان افزود: یکی از برنامه های ورزش گلستان برای رسیدن به این هدف اجرای طرح استعدادیابی است که در مرحله اول این طرح تاکنون بیش از 6 هزار جوان دختر و پسر شهرهای استان در تست های استعدادیابی شرکت کردند.
  
طیبی ادامه داد: اگر به این استعدادهای جوان و نوجوان توجه کرده و با ارائه آموزش های لازم آن ها را در مسیر درست انتخاب رشته های ورزشی قرار دهیم، مدال آوری آن ها در مسابقات کشوری و جهانی قطعی است.  

وی گفت: در کنار توجه به استعدادیابی، فراهم آوردن امکان افزایش توان ذهنی و فنی ورزشکاران گلستانی یکی از اولویت های اصلی برای کسب موفقیت های افزون تر است.  

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان بیان کرد: در راستای این هدف، توسعه همکاری های ورزشی با کشور قزاقستان را در دستور کار قرار داده ایم و با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک استفاده از ظرفیت های ورزشی این کشور که در چند رشته دارای رتبه های بالای جهانی است را مورد نظر داریم.  

طیبی ادامه داد: با وجود برخورداری گلستان از ظرفیت های ورزشی و نیروی انسانی با استعداد، کمبودهای شدید مالی مانع جدی توسعه هر چه بیشتر ورزش از طریق برنامه ریزی هیات های ورزشی است.  

وی گفت: هیات های ورزشی استان گلستان به صورت عمده دارای برنامه های بلند مدت توسعه و پیشرفت هستند اما به دلیل نبود منابع مالی دولتی و ناتوانی در جذب حامیان مالی، در رسیدن به اهداف مورد نظر ناکام می مانند.  

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان اظهار کرد: در این استان صنایع و کارخانجات بزرگ و دارای درآمد کافی وجود ندارد که بتواند به صورت دائم و مستمر هزینه برخی تیم ها و هیات های ورزشی را تقبل کند و مانع از سکون و رکود در رشته ها شود.  

طیبی افزود: در نتیجه همین کمبودهای مالی، تیم های ورزشی استان قادر به حضور در سطوح بالای کشوری نبوده و در برخی رشته های پرطرفدار مانند فوتبال نمایندگان استان پس از صعود به لیگ های بالاتر مجبور به فروش امتیاز و یا کناره گیری از مسابقات می شوند.  

وی به حضور بیش از 100 تیم لیگی از گلستان در رقابت های کشوری اشاره کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان هم به دلیل موانع قانونی و هم نداشتن اعتبارات کافی قادر به تامین هزینه تیم های ورزشی استان نیست.

مدیر کل ورزش و جوانان بیان کرد: گلستان از لحاظ برخورداری از صنایع دارای رتبه بیست و هشتم کشور است و همین صنایع اندک مستقر در استان هم رغبتی و انگیزه ای برای تیمداری ورزشی ندارند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار