معاون هنری اداره کل ارشاد گلستان خبر داد:
قاسم قندهاری گفت: استارتاپ بازی‎های رایانه‎ای از 27 مرداد ماه به مدت سه روز و با حضور تیم‎های آزاد در بخش‎های بخش طراح بازی طراحی مرحله، گرافیست بازی، برنامه‌نویس و کار با موتور بازی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 10 August 2016
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: 27 تا 29 مرداد ماه دومین استارت آپ ساخت بازی‎های رایانه‎ای در گلستان با حضور 120 تیم برگزار خواهد شد.

قاسم قندهاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که در خصوص برگزاری استارتاپ ویکند ساخت بازی‎های رایانه‎ای بود، اظهار کرد: 27 تا 29 مرداد ماه در ساختمان کسب و کار پارک علم و فناوری استان گلستان با رویکرد تولید بازی یارانه‌ای و حمایت از تولیدکنندگان بازی‎های یارانه‎ای این استارتاپ برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه 120 شرکت کننده در این استارتاپ حضور خواهند داشت، یادآور شد: مهمترین ماجرایی که به عنوان انگیزه برای دستگاه در نظر گرفته شده است مخاطب پذیری و توجه علاقمندان به بازی یارانه‌ای است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه امروز بازی رایانه‎ای جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده است و هر روز تعداد استفاده کنندگان از این برنامه‎ها بیشتر می‎شود، گفت: اگر چه ایران نسبت به کشورهای غربی در تولید بازی یارانه‎ای نوپا محسوب می‎شود اما با توجه به تقویت چرخه تولید و حمایت از تولیدکنندگان بازی‎های رایانه‎ای آینده روشنی خواهیم داشت.

قندهاری خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد صنعت انیمیشن از سینما قوی‎تری است و به همین تناسب اقتصاد صنعت بازی رایانه‎ای از انیمیشن بیشتر است.

وی با بیان اینکه امروز کاربران زیادی از بازی رایانه‎ای استفاده می‎کنند، گفت: بیشترین مخاطب بازی‎های رایانه‎ای در ایران جوانان و نوجوانان هستند.

بازی رایانه‎ای یکی از مهمترین ابزارهای تفریح کودکان و نوجوانان است

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: استارتاپ بازی‎های رایانه‎ای از 27 مرداد ماه به مدت سه روز و با حضور تیم‎های آزاد در بخش‎های بخش طراح بازی طراحی مرحله، گرافیست بازی، برنامه‌نویس و کار با موتور بازی برگزار خواهد شد.

قندهاری با بیان اینکه این روزها مجموعه شرکت ایرانا توانسته اقدامات خوبی هم در آموزش بازی رایانه‎ای و هم در طراحی مسابقات بازی‎های رایانه‎ای در استان گلستان داشته باشد، گفت: بیش از 95 درصد بازی‎های رایانه‎ای در بازار قاچاق است و اساسا صنعت بازی رایانه‎ای در ایران نوپا است و عمر تاسیس بنیان بازی‎های رایانه‎ای حدود هشت سال در کشور بیشتر نیست.

وی تاکید کرد: امروز بازی رایانه‎ای یکی از مهمترین ابزارهای تفریح کودکان و نوجوانان است و ما باید به تولید با محتوای این بازی‎ها بپردازیم تا کشف استعداد در بین جوانان صورت بگیرد.

دو شرکت در سطح استان گلستان در خصوص تولید بازی رایانه‎ای در حال کسب مجوز هستند، گفت: شرکت ایرانا با همکاری شعبه کرمان در ماه گذشته موفق به تولید بازی مدافعان حرم شد که در حال حاضر در بازار عرضه شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار