نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر با تاکید بر اینکه حقوق بیت‌المال در واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی در استان هرمزگان به تاراج رفته است، خواستار لغو واگذاری آن شد.
کد خبر: ۲۷۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 07 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی در نشست علنی امروز (یکشنبه 17 مرداد) مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، نفت و وزیر جهاد کشاورزی درخصوص مسائل مختلف مرتبط با استان هرمزگان تذکر داد.
 
نماینده مردم قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی درخصوص واگذاری مجتمع بزرگ آلومینیوم المهدی به بخش خصوصی به وزیر اقتصاد و دارایی تذکر داد و گفت: متاسفانه به بهانه اجرای اصل 44 قانون اساسی و بدون در نظر گرفتن ملاحظات قانونی و گزارش مکتوب سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات واگذاری در حال انجام است، به همین دلیل اینجانب درخواست تجدیدنظر و لغو واگذاری را دارم.
 
وی ادامه داد: خریدار مجتمع به انحای مختلف آرامش روحی کارگران را به مخاطره انداخته و جو استان را متشنج کرده است. به همین دلیل تذکر می‌دهم که افکار عمومی بدانند اموال بیت‌المال در این واگذاری به تاراج رفته است.
 
مرادی در تذکر خود به وزیر نفت عنوان کرد: در هرمزگان پالایشگاه‌های متعدد نفت و گاز وجود دارد اما متاسفانه جوانان هرمزگانی در ترکیب هیات مدیره سهمی ندارند و در جذب نیروهای بومی به حداقل‌ها اکتفا شده است. لذا باید امسال وزیر نفت به این مهم توجه جدی داشته باشد چرا که در غیر این صورت طرح استیضاح ایشان را مطرح خواهم کرد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس جمهور با طرح این سوال که چرا در  پرداخت مازاد درآمدهای استانی، حق مردم هرمزگان نادیده گرفته شده است، گفت: به استناد بند 3 ماده 224 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه بیش از 500 میلیارد سهم هرمزگان طی سال‌های 94-93 هنوز پرداخت نشده است و حق مردم هرمزگان توسط دولت به یغما رفته است.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر عدم توجه به مشکلات کشاورزان استان هرمزگان گفت: وضعیت بیمه کشاورزان، عدم پرداخت ضرر و زیان آنها و عدم اجرای صریح خرید محصولات کشاورزان از جمله مشکلات کشاورزان این استان محسوب می‌شود که انتظار می‌رود ریاست محترم مجلس به این مهم توجه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار