مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی از وجود شش هزار و 750 کلنی زنبور عسل درملکشاهی خبرداد.
کد خبر: ۲۷۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 07 August 2016
مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی از وجود شش هزار و 750 کلنی زنبور عسل درملکشاهی خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام
:حیدر علی حسینی گفت: تولید عسل از جمله مشاغل حوزه کشاورزی است که اگر با دانش کافی صورت پذیرد دارای بازدهی و کیفیت و در نتیجه درآمد زایی مناسبی خواهد بود.

وی اظهار کرد: شش هزار و 750 کلنی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد که منبع درآمد بیش از 300 خانوار ملکشاهی که بطور عمده روستایی هستند را فراهم آورده است.

علی حسینی با بیان اینکه امسال بیش از 17 تن برداشت عسل در شهرستان خواهیم داشت، افزود: طی چند سال اخیر به علت خشکسالی و وجود ریزگردها میزان بازدهی تولید عسل تا حدی زیادی کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی یادآور شد: این شهرستان به واسطه موقعیت خاص جغرافیایی و وجود تنوع گیاهی و اقلیم چهار فصل مستعد تولید عسل با کیفیت مرغوب است.

علی حسینی ادامه داد: علیرغم اقتصادی بودن تولید عسل و درآمدزایی مناسب آن نبود صنایع بسته بندی و تبدیلی باعث ایجاد مشکلاتی در عرضه و صادرات این محصول با ارزش شده است.

وی با اشاره به حمایت دولت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: با توجه به نیاز شهرستان به صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی مرتبط با محصولات کشاورزی از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت لازم انجام خواهد شد.

فعالیت های کشاورزی منبع درآمد بیش از 10 هزار نفر از جمعیت 25 هزار نفری شهرستان ملکشاهی شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار