امام‌ جمعه کرج:
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات صریح مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم اظهار داشت: واضح‌تر و‌ گویاتر نمی‌شود بیان کرد که به کسی که امتحان خود را در دغل‌کاری و فریب پس داده اعتماد نباید کرد و این در حالی است که عده‌ای دنبال سعادت موهوم می‌گردند.
کد خبر: ۲۷۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 06 August 2016
امام‌ جمعه کرج با بیان اینکه انتظار بود که رئیس‌جمهور در گزارش و سخنرانی خود خلف وعده و بدعهدی آمریکا را به صراحت بیان می‌کرد گفت: رئیس جمهور باید از عزت ما در دیپلماسی که توسط برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مخدوش شده دفاع کند.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه کرج با تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای این دهه در نظر گرفته شده که لازم است همه تا اندازه توان از این فرصت بهره‌برداری کنند.
وی افزود: پرچم‌گردانی حرم حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) و راهپیمایی به سمت حرم رضوی نیز که از نیشابور به سمت حرم حضرت امام رضا(ع) است از جمله برنامه‌هایی است که در این دهه در استان در نظر گرفته شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن هفته تکریم امامزادگان تصریح کرد: در استان البرز 80 امامزاده وجود دارد و این ذخایر آثار تربیتی فراوانی بر روح انسان دارد و لازم است که از این نعمات مجاور محل زندگی استفاده و بهره‌گیری شود.
امام جمعه کرج با تسلیت سالگرد شهادت شهید محمود صارمی و فرارسیدن روز خبرنگار بیان کرد: خبرنگاری رسالت بزرگی است که اگر خبرنگار درست به خبر بپردازد و با دقت اطلاع‌رسانی کند به دلیل اشراف بر یک حوزه می‌تواند حادثه‌ای را پیش از وقوع پیش‌بینی کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: خبرنگار می‌تواند با استفاده از ظرفیت خود از بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف با بیان به موقع جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه خبرنگار می‌تواند با نقد منصفانه مسئولان  و مطالبه‌گری سطح آگاهی مردم را بالا ببرد تصریح کرد: خبر و خبرنگار لازم است که از ویژگی‌های لازم برخوردار باشند تا بتوانند اثرگذاری خود را داشته باشند در غیر این صورت کارایی خود را از دست می‌دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: خبر و خبرنگار رسانه‌ای است که قدرت اصلاح جامعه بلکه جوامع را دارد لذا این کار بسیار خطیری است.
حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه کار خبرنگاری کاری سخت است اظهار داشت: مهم‌ترین توصیه من به خبرنگاران این است که عزیزان وقنی دست به قلم می‌شوند برای خدا بنویسند و در همه حال خدا را در نظر داشته باشند.
امام‌جمعه کرج گفت: برای هر کلمه‌ای که برای هر موضوعی می‌نویسید مسئول هستید و مراقبت باشید که نفس به شما غلبه نکند.
وی با اشاره به سالگرد به‌کارگیری سلاح شیمیایی علیه مردم هیروشیما و ناکازاکی به دستور ترومن گفت: این کار جنایت بزرگی در طول تاریخ بود که عده زیادی از مردم جان خود را در این حملات از دست دادند و آمریکای پلید این کار را خدمت به مردم برای پایان دادن به جنگ اعلام کرد.
وی با بیان اینکه با کمال آرامش تعداد زیادی انسان کشته شدند بیان کرد: به آمریکایی که کشتن مردم را خدمت به جامعه بشری می‌داند می‌شود اعتماد کرد؟
امام‌ جمعه کرج با بیان اینکه نتیجه اعتماد به آمریکا هم اکنون مشخص شده و اکنون قابل رویت است تاکید کرد: عزیزانی که نتیجه اعتماد به آمریکا را می‌بینند چرا به این مسیر ادامه می‌دهند بهتر است در این راه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد عدم اعتماد به آمریکا توجه شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مقام  معظم رهبری بارها در مواضع و سخنرانی‌های خود بر بی‌اعتمادی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تاکید داشته‌اند تصریح کرد: عده‌ای به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه توجهی نکردند و لازم بود که در این باره از فرمایشات و دیدگاه‌های معظم‌له تبعیت کنند.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه گاهی کوچکترین اشتباه و عدم تبعیت از امام جامعه می‌تواند دارای آثار و تبعات جبران‌ناپذیری باشد تاکید کرد: در این زمینه نمی‌توان به صورت دلخواه و سلیقه‌ای عمل کرد بلکه باید تبعیت کرد.
حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه فرمایش مقام معظم رهبری یک سال و نیم پیش بیان شده و ایشان تذکرات متعددی در این زمینه داشته‌اند بیان کرد: مسئولی که  در مسائل کلان و استراتژیک نظام از مقام معظم رهبری تبعیت نکند مورد قبول مردم نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات صریح مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم اظهار داشت: واضح‌تر و‌ گویاتر نمی‌شود بیان کرد که به کسی که امتحان خود را در دغل‌کاری و فریب پس داده اعتماد نباید کرد و این در حالی است که عده‌ای دنبال سعادت موهوم می‌گردند.
وی با اشاره به تذکرات دلسوزان در کنار فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد عدم اعتماد به آمریکا گفت: امروز همان کسانی که به توصیه و دلسوزی برخی منتقدان دلسوز توجه نکردند اذعان می‌کنند که آمریکا به  تعهدات خود عمل نمی‌کند و از اجرای تعهدات سرباز می‌زند.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه وقت برای جبران کم است و خون‌های ریخته شده برای به‌دست آمدن فرصت‌ها قابلیت جبران ندارد تصریح کرد: فرصت جبران ندارید و تاکید رهبری برای بدعهدی مورد توجه قرار نگرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دلایل درخواست مقام معظم رهبری از جوانان برای تحقیق و فکر در زمینه عدم اعتماد به آمریکا گفت: عده‌ای دائما در گوش مردم سعی در تطهیر آمریکا دارند و به دنبال تهیه خوراک برای جوانان هستند تا بحث وابستگی نسبت به آمریکا را در اذهان از بین ببرند.
وی با بیان اینکه تعامل با شیطان نباید به باوری برای جوانان تبدیل شود تصریح کرد: اگر این جوان به این باور برسد و بعد از آن در یک مسئولیتی به‌کار گرفته شود در واقع خودمان را خلع سلاح کرده‌ایم.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه دشمن برای جوانان برنامه دارد بیان کرد: اگر باور و افکار عوض شود تغییر و هدایت آن بسیار سخت است.
وی با بیان اینکه اگر در مورد بدعهدی آمریکا و دلایل آن تحقیق شود هیچ انسان عاقلی به این کشور نزدیک نمی‌شود افزود: جای تعجب است که چرا مسئولان این بدعهدی‌های آمریکا را در زمان گزارش‌دهی به صورت صریح و شفاف بیان نمی‌کنند.
حسینی‌همدانی با بیان اینکه انتظار بود که رئیس‌جمهور در گزارش و سخنرانی خود خلف وعده و بدعهدی آمریکا را به صراحت بیان می‌کرد خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در این برنامه باید از عزت ما در دیپلماسی که توسط برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌ویژه عربستان مخدوش شده بود دفاع کرده و این اقدامات خباثت‌بار را  محکوم می‌کرد.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور با روش دیگری از کنار برخی از مطالبات و خواسته‌های مردم عبور کرد افزود: از مواردی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند تاکید بر حفظ روحیه انقلابی بود.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدتی است که بر حفظ و ترویج روحیه انقلابی تاکید دارند عنوان کرد: اگر این روحیه در بین مدیران و مسئولان باشد در هیچ زمینه‌ای از جمله مسائل خارجی و داخلی مشکلی نداریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: مفاسدی که امروز در برخی از بخش‌ها مشاهده می‌کنیم به خاطر فاصله گرفتن از اصول انقلابی است و مدیری که انقلابی فکر و عمل می‌کند اجازه مفسده را نمی‌دهد.
امام‌جمعه کرج تصریح کرد: اگر در کنار واگذاری مسئولیت‌ها در کنار تخصص لازم، تدین و انقلابی بودن لحاظ شود مشکلی به وجود نمی‌آید و مسئول انقلابی اجازه هجوم به اخلاق و فرهنگ کشور را نمی‌دهد.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مسئول انقلابی اجازه به‌کارگیری عناصر وابسته به فتنه، فتنه‌گران و کسانی که از فتنه اعلام تبری نکرده‌اند را نمی‌دهد تاکید کرد: اگر مسئولی فتنه‌گری یا متمایل به فتنه یا ساکت فتنه را به‌کار بگیرد انقلابی نیست.
حسینی همدانی با بیان اینکه عنصر انقلابی وجوه حرام از بیت‌المال برداشت نمی‌کند و برای حلال کردن آن دست به هر کاری نمی‌زند تاکید کرد: کسی که از بیت‌المال برداشت نامشروع دارد هرگز انقلابی نیست حتی اگر برخی از آقایان بخواهند که این شخص را با وصله و پینه به انقلاب بچسبانند.
وی با بیان اینکه یکی از این آقایان حقوق چند صد میلیونی برای نگه‌داری بیت‌المال می‌گیرد تاکید کرد: از این فرد به عنوان ذخایر نظام نام برده شده و باید پرسید که منظور شما کدام نظام است که شاید نظام سرمایه‌داری غرب است چون نظام اسلامی احتیاج به چنین مدیری ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مقام معظم رهبری چنین افرادی را خائن به آرمانهای نظام دانسته‌اند متذکر شد: در حالی که مقام معظم رهبری خواستار عزل این افراد هستند شما از امانتداری این افراد سخن می‌گویید.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه متاسفانه دولت علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری و فشار افکار عمومی اقدام جدی در برخورد با مفسدین ندارد تصریح کرد: نتیجه این اقدام از دست‌دادن اعتماد مردم است و در حالی که رئیس‌جمهور از نداشتن عهد اخوت با کسی سخن می‌گوید اقدامی انجام نمی‌دهد و در جلسه سخنرانی رسمی نیز از این مسئله عبور می‌کند.
وی با بیان این که مردم و حزب‌الله دست از مطالبه‌گری تا حصول نتیجه بر نمی‌دارند تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تکیه بر توانمندی‌های داخل است.
امام‌جمعه کرج گفت: تاکید مقام معظم رهبری توانمند کردن واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک برای اشتغال‌زایی است و این تاکید جدی برای استان نیز لازم است که گزارش اقدامات انجام شده را به سمع و نظر مردم برسانند و بیان کنند که چه اقداماتی در راستای اشتغال‌زایی در استان انجام شده‌ است.
وی با بیان اینکه البرز از ظرفیت مناسبی در ایجاد اشتغال در صنعت و کشاورزی برخوردار است گفت: هر روز چندین نفر برای پیدا کردن کار به ما مراجعه می‌کنند‌ و با ناراحتی دفتر را ترک می‌کنند و انسان از دیدن این شرایط ناراحت می‌شود.
امام‌ جمعه کرج با اشاره به لزوم توجه به واحدهای کوچک استان گفت: اگر مدیر انقلابی باشد احتیاج به تذکر نیست و مدیر فرهنگی انقلابی دغدغه‌مند خود وارد عرصه می‌شود و اقدامات لازم را در مقابله با مفاسد اخلاقی و اجتماعی انجام می‌دهد.
 حسینی‌همدانی با بیان اینکه وضعیت اماکن و ادارات در شرایط خوبی نیست بیان کرد: پارک‌ها و برخی از مراکز وضعیت مناسبی ندارند و لازم است که اصناف، اماکن و نیروی انتظامی با قاطعیت عمل کنند.
وی همچنین با توجه به وضعیت آب خواستار صرفه‌جویی در مصرف آن شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار