با حضور اهالی فرهنگ و هنر انجام گرفت
مراسم بزرگداشت استاد مسعود زنگنه‌مجد، پیشکسوت عرصه موسیقی کرمانشاه در تالار شهید آوینی این شهر با حضور مسؤولان، علاقه‌مندان و اهالی هنر برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 06 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازفارس، ابراهیم رحیمی‌زنگنه در مراسم بزرگداشت استاد مسعود زنگنه‌مجد، پیشکسوت عرصه موسیقی کرمانشاه که در تالار شهید آوینی و با حضور مسؤولان، علاقه‌مندان و اهالی هنر برگزار شد، اظهار داشت: پیوند وسیعی بین شعر و موسیقی وجود دارد که باید هنرمندان با درک ارتباط مفهومی این 2 رشته اصیل در ادبیات کهن ما آگاهی لازم را کسب کنند و دست به آفرینش بزنند.
وی تصریح کرد: عرفا معتقدند عالم هستی تجلی یافته یک وجود واحد است و نیز تعبیر عرفای مکاتب گوناگون ابن‌عربی از عالم هستی در واقع تکثر و تجلی نفس‌الرحمان است.
رحیمی‌زنگنه با تعبیر وجود هستی به ذات نفس در جهان هنر و ادبیات، خاطرنشان کرد: هستی با گوناگونی زیبایش تجلی یک حقیقت بوده و آن ربوبیت و قداست ذات متعالی پروردگار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کلمات، دنیای واژگان را خلق می‌کند و هنر شعر نیز دمیدن در واژگان با رعایت وزن و هجاهای کوتاه و بلند است که در قالب شعرهای سنتی و کلاسیک در صور خیال است.
رحیمی‌زنگنه تصریح کرد: هنر موسیقی در واقع نوعی ارتعاش اصوات در ابزارها و دستگاه‌های مختلف موسیقی است که هنرمند حقیقی با کمال ظرافت و نهایت دقت صوتی ساده را به اثری فاخر تبدیل می‌کند.
وی بیان کرد: کلام در مرتبه نخستین ساده‌ای بوده که هنرمندان با خلاقیت ویژه و استفاده از ابزار و تجهیزات به آفرینش آثار می‌پردازند که در نهایت و غایت هر هنری حقیقت واحد کل هستی و تجلی ذات خداوند مشهود است.
رحیمی‌زنگنه ادامه داد: هنرمندی که برای شناخت حقیقت هستی تکثر پیدا کند، هنر وی ماندگار و در دل و جان عالم ثبت و ضبط می‌شود و در تاریخ نیز از او به نیکی یاد می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: خلق هنر در حقیقت دریافت زیبایی‌های عالم هستی است و یک هنرمند واقعی باید بیشتر از سایر افراد سعی کرده و بتواند زیبایی و ظرافت عالم هستی را درک کند.
وی با اشاره به خدمات شایسته پیشکسوت موسیقی استاد مسعود زنگنه‌مجد به هنر موسیقی استان کرمانشاه، گفت: از این هنرمند ارزشمند که هنر و سرمایه زندگی خود را صرف خدمت به دنیای هنر و موسیقی، به‌ویژه تربیت هنرمندان در این عرصه برای ارتقای هنر اصیل این سرزمین کرده، قدردانی می‌کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: از مردم فهیم و هنردوست استان کرمانشاه درخواست می‌کنم با چشم دل و جان زیبایی‌های دنیا را در قالب هنرهای گوناگون و اصیل ایران، به‌ویژه موسیقی، شعر، ادبیات، خوش‌نویسی و... را درک کنند و حامی این سرمایه‌های عظیم کشور باشند.
یکی ازاهالی هنر کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: تجلیل و قدردانی از هنرمندان حرکت ماندگار و اثربخشی است، اما توقع جامع هنری از دستگاه اجرایی و متولی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر و مبنی بر حمایت شایسته از هنرمندانی بوده که در حال حاضر در قید حیات هستند.
ناصر ایران‌پور تصریح کرد: پیشکسوت عرصه هنر موسیقی استاد مسعود زنگنه‌مجد توانست با هنرمندی تمام و استفاده از ساز فلوت خود شیوه و سبک نوین را به جامعه معرفی کند.
این هنرمند کرمانشاهی خاطرنشان کرد: هنرمندان استان کرمانشاه مظلوم واقع شده‌اند و در شهرهای بزرگ‌تر برای آثار و حضور هنرمندان ارزش بسیاری قایل می‌شوند، هر چند کرمانشاه در تاریخ ثابت کرده که در عرصه هنری با داشتن فرهیختگان بسیار در این زمینه پیش‌گام است.
ایران‌پور به رسم شاگردی و احترام با اجرای نغمه ماهور با فلوت استاد مسعود زنگنه‌مجد در این مراسم به تجلیل و قدردانی از این استاد پیشکسوت موسیقی پرداخت.
گفتنی است، سایر هنرمندان استان نیز با ارائه شعر و آثار فاخر در این مراسم بزرگداشت به قدردانی و تجلیل از این پیشکسوت عرصه موسیقی پرداختند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار