استاندار زنجان از ارسال نامه‌ به وزیر اقتصاد در زمینه بررسی واگذاری شرکت ایران ترانسفو خبرداد و گفت: تعطیل کردن چرخه تولید درشرکت ایران ترانسفو در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیست.
کد خبر: ۲۷۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵ 04 August 2016
جمشید انصاری شامگاه سه شنبه در چهارمین جلسه استانی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به انتصاب خود به عنوان معاون رئیس جمهور، افزود: بنده با توجه به تعلقی که به زادگاهم داشتم علاقه ای به این جابجایی نداشتم ولی باید با توجه به صلاحدید رئیس جمهور در سمت معاونت ریاست جمهوری خدمت کنم.

وی با بیان اینکه همه مسوولان براساس صلاحدید دولت کار می کنند، ادامه داد: بنده برنامه چهار ساله ای برای استان تدوین کرده بودم و به این جابجایی راضی نبودم ولی بنده تابع رئیس جمهور هستم.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به تجمع کار گران شرکت ایران ترانسفو طی هفته گذشته، گفت: این شرکت از بزرگترین واحدهای صنعتی استان است و جزو ۵۰ بنگاه اقتصادی در کشور مطرح است.

انصاری تاکید کرد: در سالی که به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده تعطیلی روند تولید در راستای تحقق این شعار نیست.

وی افزود: شرکت ایران ترانسفو اهمیت بسزایی برای توسعه اقتصادی استان زنجان دارد و در این میان مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم و جامعه کارگری استان زنجان به راحتی از کنار موضوعات مربوط به این شرکت عبور نمی کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه هدف کارگران شرکت تحقق آینده خوب برای این واحد تولیدی است، تصریح کرد: اعتصاب‌های صورت گرفته  طی هفته گذشته با خط مشی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری همخوانی ندارد و نباید جلوی روند تولید گرفته شود.

انصاری افزود: اقدام و عمل در حوزه تولید با توجه به حوزه وظایف هر فردی متفاوت است و منحل کردن راه تولید در راستای منویات رهبری نیست.

استاندار زنجان گفت: جلسات متعددی با عوامل و مدیران این شرکت و مجموع دستگاه‌های مرتبط با این موضوع برگزار شده و بنده با تعدادی از اعضای شورای اسلامی کار و مدیران صحبت کردم و به صورت خاص نگرانی کار گران را شنیدم.

انصاری اعتراض کار گران شرکت ایران ترانسفو  را در سه محور عنوان کرد و گفت: واگذاری ۳۵ درصد سهام، نحوه توزیع سود سال ۹۴ و موارد مربوط به آن و تصمیمات هیأت‌مدیره در رابطه با فروش اموال شرکت از موارد مهم در زمینه اعتراض کارکنان شرکت ایران ترانسفو بود.

وی با بیان اینکه سود در نظر گرفته شده با وضعیت موجود شرکت واقعی نیست و تصمیمات در بحث فروش اموال شرکت درست نبوده است، گفت: موضوعات مطرح شده از مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گرفته است و با توجه به نگرانی‌های کارگران این موضوعات مورد بررسی قرار گرفته است.

استاندار زنجان ادامه داد: با ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد که دبیر شورای عالی واگذاری سهام دولت و تنها مرجع بازنگری در زمینه واگذاری شرکت‌هاست، خواستار بررسی واگذاری شرکت ایران ترانسفو شده‌ام.

انصاری افزود: در رابطه با سود شرکت و تقسیم آن نیز نامه دیگری به شورای عالی بورس و رئیس سازمان بورس کشور و دادگستری ارسال شده است تا این موارد نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

انصاری با اشاره فرآینده مسائل پیش آمده در خصوص شرکت ایران ترانسفو، افزود: از روزی که اتفاقات مربوط به شرکت ایران ترانسفو پیش آمده است، جلسات متعددی با عوامل و مدیران این شرکت و مجموع دستگاه‌های مرتبط با این موضوع برگزار شده است. همچنین با تعدادی از اعضای شورای اسلامی کار و مدیران صحبت کردم و به صورت خاص دغدغه‌های کارگران را نیز گوش کردم.

وی افزود: خواسته‌های کارگران به مراجع ذی صلاح قانونی ارسال شده و  با شناختی که از کارگران خوب ایران ترانسفو دارم،کار گران چرخه تولید را توسعه بدهند و برای اقتصاد استان تلاش کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در فضای مجازی زمینه سوء استفاده برخی افراد فراهم شده است، گفت: در رصدهای انجام شده مشخص شده که برخی از افرادی که به دنبال اهداف خود هستند و با نظام مشکل دارند وارد این موضوع شده و مقاصد خود را دنبال می‌کنند واصلا اهل این استان نیستند و در همه موارد استان نظر می دهند.

زنجان قطب صنعتی برق است

انصاری با تاکید بر لزوم پرهیز از تدوام اعتصاب در کارخانه ایران ترانسفو، افزود: تدوام اعتصاب و تجمعات کارگری در زمینه توسعه اقتصادی و تولید مانع ایجاد می کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های آلمانی و کره‌ای قصد سرمایه‌گذاری در صنعت برق زنجان داشتند که اتفاقات اخیر رخ داده در ایران ترانسفو باعث تردید آنها در روند سرمایه‌گذاری شده است و این برای استان خوب نیست.

انصاری به تبدیل شدن زنجان به قطب الکترونیک و IT کشور، اشاره کردو گفت: زنجان قطب صنعتی برق است و به لحاظ صادرات کالاهای برقی رتبه دوم را دارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در تولید کالاهای برقی کشور رتبه نخست را دارد، افزود: این موضوع خود نشانگر قطب بودن استان زنجان در زمینه برق است و تبدیل شدن استان زنجان به قطب الکترونیک و IT کشور یک رویا نیست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار