فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه 75 درصد از دستگیرشدگان استان بیکار و برخی زندانیان آزاد شده محسوب می‌شوند، گفت: وضعیت اقتصادی، بیکاری و بحث اعتیاد تاثیر زیادی روی افزایش جرائم داشته است.
کد خبر: ۲۷۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 02 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، چهاردهمین همایش رؤسا و فرماندهان کوپ فرماندهی انتظامی استان قزوین همزمان با سراسر استان‌های کشور برگزار شد.

سردار مهدی محمودی فرماندهی انتظامی استان در ابتدای مراسم اظهار کرد: این همایش تحت عنوان کاربرد امنیتی نیروی انتظامی پیرو برنامه ابلاغی نیروی زمینی در سراسر استان‌ها انجام می‌گیرد.

وی؛ تحلیل وضعیت امنیتی، شناسایی نقاط قوت و ضعف ، تبادل و هم فکری پیرامون مسائل کاری، بروز رسانی و مرور آموزش‌ها و اشتراک گذاری تجربیات را از اهداف این همایش خواند.

این مسئول انتظامی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و خاص استان گفت: استان قزوین کمربند پایتخت و محور مواصلاتی ۸ استان است و با توجه به جمعیت دانشجویی، کارگری و اتباع بیگانه نیارمندیم که کنترل جرائم را از نظر امنیتی مدنظر قرار دهیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین تشریح کرد: متاسفانه در سال ۹۱ افزایش ۴۸ درصدی جرائم را داشتیم که با تلاش و برنامه ریزی دقیق توانستیم به ترتیب به ۲۸ درصد در سال ۹۲ و به میزان ۱۴ درصد در سال ۹۳ و حدود ۱۷ درصد در سال ۹۴ میزان جرائم را کاهش دهیم.

محمودی با اشاره به کاهش ۶ درصدی جرائم در ۴ ماهه اول سال جاری خاطرنشان کرد: سرقت از منزل و کیف قاپی عمده‌ترین جرائم کنونی در استان است .

وی افزود: با توجه با آسیب شناسی‌های صورت گرفته، علت جرائم به وقوع پیوسته وضعیت اقتصادی، بیکاری و بحث اعتیاد است که تاثیر زیادی روی جرائم دارد.

این مسئول انتظامی عنوان کرد: ۷۵ درصد از دستگیرشدگان عمدتا بیکار و برخی زندانیان آزاد شده می‌باشند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به کشف ۳۲۳ درصدی کالای قاچاق و ۶۵ درصدی مواد مخدر بیان کرد: کشف مشروبات الکی به عنوان محور ترانزیتی قاچاق این مواد، کاهش تجاوز به عنف ، سرقت و قتل از دیگر عملیات پلیس استان بوده است.

فرماندهی انتظامی استان قزوین با اشاره به کسب رتبه برتر حفظ قرآن در بین ۵۷ رده کشوری توسط استان عنوان کرد: در کنار کارهای صورت گرفته در حوزه کار پلیس؛ استان قزوین موفق به کسب ۳ رده رتبه اول کشور، ۳ رده رتبه دوم کشور و ۵ رده رتبه سوم کشور شده است.

محمودی با بیان اینکه استان قزوین وضعیت قابل قبولی در برقراری امنیت دارد، تصریح کرد: با توجه به افزایش جرائم و بروز آن‌ها در حالت‌ها و شگردهای مختلف نباید قانع باشیم و باید آمادگی لازم در برخورد با مسائل و مشکلات مختلف داشته باشیم.

این مسئول انتظامی در انتها گفت: نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند امنیت را به طور کامل پیاده کند و همه دستگاه‌ها باید در بحث امنیت نقش خود را ایفا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار