دبیر اجرایی خانه کارگر قم با بیان اینکه سامانه ثبت‌نام بیمه کارگران ساختمانی در حال راه‌اندازی است، گفت: در استان قم ۲۵ هزار نفر از کارگران ساختمانی عضو انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی هستند.
کد خبر: ۲۷۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 02 August 2016
به گزارش تابناک قم، اکبر شوکت با اشاره به ثبت‌نام اینترنتی بیمه‌های ساختمانی اظهار داشت: امسال سامانه ثبت‌نام بیمه کارگران ساختمانی در حال راه‌اندازی است و به‌صورت پایلوت در چند شهر اجرا خواهد شد که بعد از ثبت‌نام ابتدا از بانک اطلاعات رفاه ایرانیان و سپس بازرسی انجمن‌های صنفی کار تائید آن‌ها را انجام خواهند داد تا جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.

وی جایگزینی تعاونی‌های کارگری را به‌جای پیمانکاران راهی برای بهبود معیشت کارگران دانست و افزود: در اکثر جاها می‌توان با خود کارگر تعامل کرد، مانند اتفاقی که در پتروشیمی تبریز افتاده و همه تعمیرات و نگهداری کامل پتروشیمی توسط خود کارگران انجام می‌شود و ثمره آن افزایش حقوق کارگران تا دو برابر نسبت به گذشته شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر قم به تهیه نرم‌افزاری برای ثبت قراردادهای کارگری در قم اشاره کرد و گفت: این نرم‌افزار قابلیت نصب در تمام کارگاه‌های کشور را دارد و باوجود آن می‌توان تمام قراردادهای سفید امضا، صوری، تسویه حساب‌های سفید امضا را به صفر رساند و جلوی ارسال غیرواقعی لیست بیمه و حق بیمه را گرفت.

وی ادامه داد: شرکت برق منطقه‌ای قم اقداماتی برای حذف پیمانکار انجام داده ولی شهرداری‌ها، شرکت‌های نفتی، پتروشیمی‌ها، زیرمجموعه‌های صندوق‌های بازنشستگی و در خیلی از مکان‌های دولتی و شبه‌دولتی باید به سمت تعاونی‌های کارگری پیش روند.

شوکت حضور اتباع بیگانه در برخی مشاغل را از مشکلات اشتغال برشمرد و خاطرنشان کرد: قانون پیشنهادی ساماندهی اتباع بیگانه انشاءالله در نخستین فرصت توسط نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد و باید تصمیمی اتخاذ شود تا زمانی که کارگر متخصص ایرانی در شغلی وجود دارد اتباع به‌کارگیری نشوند.

وی ابراز کرد: از کارگران ساختمانی 25 هزار نفر، رانندگان برون‌مرزی بیش از 12 هزار نفر و صنف‌های ایمنی و بهداشت 700 نفر عضو تشکل‌های کارگری هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار