انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در خراسان شمالی بعد از گذشت 10 سال احیا شده و بتازگی شروع به کار کرده است.
کد خبر: ۲۷۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳ 01 August 2016
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی با بیان اینکه با شروع فعالیت این انجمن ها نظارت ها بیشتر خواهد شد گفت: این انجمن در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده در زمینه کالا و خدمات در تمام امور فعالیت خواهند کرد.
ایرج عزیزی روز دوشنبه در جمع روسای انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در خراسان شمالی اظهار کرد: این انجمن ها به عنوان نماینده مردم می توانند در تمامی مواد حضور پیدا کنند و تخلفات ، جرایم، کم و کاستی در سطح بازار و شکایت های شکات را پیگیری کنند.
انجمن حمایت حقوق از مصرف کننده در 15 مهر سال 1385 توسط مجلس شورای اسلامی تشکیل شد اما به علت عدم حمایت ها و مشکلات زیر ساختی فعالیت این انجمن تاکنون در این استان مغفول مانده بود که در دولت تدبیر و امید در تیر ماه سال جاری فعالیت این انجمن شروع شده است.
عزیزی افزود: تشکیل این انجمن با برگزاری انتخابات انجام و انجمن شهرستانی، استانی تشکیل شد و انجمن استان نیز یک نفر را در انجمن ملی ایران عضو دارد که تمامی فعالیت ها حتی تا ملی نیز پیگیری می شود.
وی وظایف این انجمن را در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده در زمینه کالا و خدمات در تمامی امور دولتی، عمومی و خصوصی عنوان کرد و گفت: این انجمن ها حتی به عنوان نماینده مردم می توانند در هر دستگاهی ورود پیدا کنند و تخلفات وکم و کاستی ها را گزارش دهند.
وی اظهار کرد: این انجمن از نظر اجتماعی در جایگاه مهمی هستند و حتی می توانند به اداره ها مراجعه کنند و از دستگاه مربوطه ارزیابی مورد نظر داشته باشند و حتی می توانند ارزیابی خود را تا وزارت خانه مربوطه گزارش دهند.
وی با بیان اینکه این انجمن ها نماینده مردم هستند افزود: انجمن می تواند به دستگاه های اجرایی نمره مثبت و منفی از نظر عملکرد و حقوق مصرف کننده بدهد که در ارزیابی مدیر تاثیر گذار است.
وی بر فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و آموزش توسط انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده به اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: باید تخلفات صنفی و اقتصادی توسط مردم به انجمن ها ارائه شود تا از این طرقی پیگیری شود.
وی اظهار کرد: اگر اطلاعات مصرف کننده از هر جهتی بالا رود تخلف صورت نخواهد گرفت.
این جلسه به منظور هم اندیشی نسبت به اقدام و عمل، آموزش روسای انجمن ها با قوانین و مقررات در فرایند حقوق مصرف کننده در زمینه های مختلف و تعامل در اداره کل تعزیرات خراسان شمالی برگزار شد و در پایان روسای انجمن حمایت از مصرف کننده شهرستان های این استان ضمن معرفی خود به مواردی از تخلفات در حوزه کاری خود نیز اشاره کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار