امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه معضلات فرهنگی نتیجه زیر پا گذاشتن اصول دین و ارزش‌های ناب اسلام ناب است، گفت: اقامه نماز توصیه مؤکد معصومین، شهدا و صدیقان است.
کد خبر: ۲۶۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 31 July 2016
امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه معضلات فرهنگی نتیجه زیر پا گذاشتن اصول دین و ارزش‌های ناب اسلام ناب است، گفت: اقامه نماز توصیه مؤکد معصومین، شهدا و صدیقان است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی ظهر شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) و تشییع و تدفین پیکر پاک و معطر یک‌تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که در حوزه علمیه خواهران نهاوند واقع در جنب مصلی برگزار شد، گفت: امروز ایران اسلامی امنیت را مدیون شهدای اسلام است.

وی با اشاره به اینکه ادامه دادن مسیر شهدا و گام نهادن در مسیر آن‌ها سعادت دنیا و آخرت انسان را رقم می‌زند گفت: شهدا قلب تاریخ‌اند، این‌که امروز هرازگاهی فضای جامعه به عطر این عزیزان متبرک می‌شود می‌تواند تلنگری باشد برای آنان که دشمنان ایران اسلامی و اسلام ناب محمدی هستند.

وی گفت : شهدا به ما آموختند که در هرلحظه و هر موقعیت می‌توان در مکت اهل‌بیت بود، امروز وظیفه ما زنان و مردان عفت و پاکدامنی است چراکه شجره طیبه این نظام و انقلاب به خون این شهدای جوان آبیاری شده است.

امام جمعه نهاوند در ادامه با اشاره برخی مراسم‌ها و اقدامات که از سوی برخی انجام می‌شود، گفت: شب گذشته نهاوند سوای از شهادت امام جعفر صادق (ع) که رئیس مذهب تشیع است میزبان شهید گمنام بیست‌ساله‌ای بود و برخی یا برای گردن کشی مقابل خدا و یا برای گردن کشی مقابل نظام و شهدا مراسم و جشن عروسی گرفتند.

وی تصریح کرد: حال باید بنگریم و بگوییم که اگر این اقدامات سهوی بوده خدا به راه راست هدایتشان کند.

وی افزود: امروز جامعه ایرانی درگیر مواد مخدر و بسیاری از معضلات و منکراتی است که باید با برنامه‌های فرهنگی این مسائل رفع شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی با تأکید به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ گفت: ایشان نیز دغدغه بسیار زیادی نسبت به این مهم دارند لذا این شرایط و حضور شهدای گمنام و یادواره‌های شهدا می‌تواند راه را برای ما نمایان کند و به مسیر بازآییم.

وی با بیان اینکه معضلات فرهنگی نتیجه زیر پا گذاشتن اصول دین و ارزش‌های ناب اسلام است، گفت: اقامه نماز توصیه مؤکد معصومین، شهدا و صدیقان است.

وی گفت: شهدای ما در سنگرهایشان علی‌رغم ناآرامی‌هایی که بود سجاده و مهر و جانماز و تسبیح داشتند و در همه حالات ذکر خدا را می‌گفتند . امروز ما نیز باید این مهم را سرلوحه امور خود قرار دهیم و به‌جای ماهواره و معضلات اجتماعی موجود که همه بر آن آگاه هستند معنویات را تقویت کنیم.

برچسب ها: اقامه نماز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار