کد خبر: ۲۶۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 31 July 2016

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: در سال گذشته 8هزار تن خرما در سطح شهرستان خاش تولید شده که پیش بینی می شود امسال حدود 10هزار تن خرما از این مناطق برداشت شود.

طوقی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان اظهار کرد: در شهرستان خاش 2نوع کشت خرمای آبی و دیم رایج است که خرمای آبی از کمیت وکیفیت بهتری نسبت به خرمای دیم برخوردار است.

وی بیان کرد: برداشت خرما از گرمترین منطقه خاش(روتک) از ابتدای مردادماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کل بخش ایرندگان و دهستان کارواندر و منطقه پشت کوه از عمده مناطق تولید خرما در شهرستان خاش هستند تصریح کرد: 95 درصد سطح زیر کشت خرمای این مناطق مربوط به رقم ربی است.

طوقی در ادامه در رابطه با اینکه شهرستان خاش با کشور پاکستان 120 کیلومتر مرز مشترک دارد عنوان کرد: خرمای منطقه روتک بیشتر به کشور پاکستان صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاش افزود: میزان عملکرد در باغات نخیلات در هرهکتار به صورت دیم 1500 کیلوگرم و در باغات آبی 4هزار و 500 کیلوگرم است.

طوقی تصریح کرد: شغل اصلی مردم مناطق ایرندگان، کارواندر و روتک در شهرستان خاش کشاورزی در باغات نخیلات است که بیش از 2هزار نفر از افراد به صورت مستقیم مشغول به این کار هستند.

وی در مورد اینکه سطح زیر کشت نخلستان های استان 55 هزار هکتار است، تصریح کرد: سطح زیر کشت خرمای دیم در شهرستان خاش حدود 3هزار هکتار و سطح زیر کشت خرمای آبی 4هزار و500هکتار است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرزی روتک از توابع بخش مرکزی خاش است که در نوار مرزی به طول 124کیلومتر با پاکستان قرار دارد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، بیشترین بهره برداران بخش کشاورزی استان در زمینه خرما فعالیت می کنند بطوریکه پارسال بیش از 218 هزار تن خرما از سطح نخلستان های استان برداشت کرده اند.

نجفی افزود: سالیانه از نخلستان های بارور استان استان سیستان وبلوچستان که 44هزار هکتار است چیزی حدود 225 هزار تن انواع خرما تولید می شود.

وی گفت: خرمای مربوط به استان به کشورهای افغانستان، پاکستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه وکشورهای اروپایی صادر می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار