مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 گفت: تا به امروز که یک ماه از آغاز خریداری محصول گندم از کشاورزان استان سپری شده، 122 هزار تن گندم توسط این شرکت خریداری شده است.
کد خبر: ۲۶۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸ 31 July 2016
رسول منصوری با اشاره به اینکه موجودی گندم در سیلوهای استان برای سال گذشته بیش 100 هزار تن است، اظهار کرد: بر این اساس با میزان گندم خریداری شده و گندم ذخیره شده، استان زنجان تا سه سال آینده گندم مصرفی خواهد داشت و برآورد می‌شود امسال نیز همچون سال گذشته به خودکفایی برسیم.
 
وی افزود: امسال پیش‌بینی شده است 350 هزار تن گندم در استان تولید شده و از این میزان 300 هزار تن توسط این شرکت خریداری شود. همچنین 50 هزار تن باقی مانده صرف خودمصرفی کشاورزان خواهد شد.
 
این مسئول، نرخ خرید گندم از کشاورزان را با احتساب چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید را، ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم اعلام كرد.
 
منصوری تصریح کرد: از آغاز خریداری محصول گندم در استان تاکنون، 122 هزار تن گندم توسط این شرکت از کشاورزان خریداری شده است.
 
مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 ادامه داد: با توجه به ادامه سرما در استان، پیش‌بینی می‌شود زمان خریداری محصول گندم تا مهرماه ادامه داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین گندم تولید شده در استان زنجان مربوط به شهرستان خدابنده است، گفت: این شهرستان با کیفیت‌ترین گندم در سطح استان را دارد و بیش از ۴۰ درصد گندم تولیدی استان زنجان در شهرستان خدابنده است.
 
مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 گفت: امسال 41 مرکز خرید اعم از سیلوهای دولتی، کارخانجات آردسازی، سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تحویل گندم تعاونی روستایی گندم كشاورزان زنجانی را خریداری می‌کنند.
 
منصوری افزود: بر اساس پیش‌بینی سازمان جهاد‌کشاورزی استان، امسال 150 هزار تن گندم در خدابنده، 40 هزار تن در ماهنشان، 65 هزار تن زنجان و مقداری نیز در سایر مناطق استان خریداری خواهد شد.
 
این مسئول اظهار کرد: سال گذشته عمده محصول خریداری شده به استان‌هایی همچون تهران، البرز، گیلان و قم صادر شده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: خرید گندم ، زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار