مرگ و کوری عاقبت مصرف مشروبات قاچاق!
تابناک: متاسفانه در باور برخی از افراد جامعه مصرف مشروبات الکلی به نوعی کلاس اجتماعی توصیف می‌شود.مصرف الکل به نمادی از تعلق به گروه اجتماعی خاص تبدیل شده و هر چه برند مشروبات مصرفی معروف‌تر باشد بیانگر وضعیت اقتصادی بهتر برای این افراد است.
کد خبر: ۲۶۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 27 July 2016
تابناک اصفهان: آمارهای رسمی و غیر رسمی بیانگر افزایش مصرف مشروبات الکلی در استان اصفهان و همچنین افزایش میزان کشفیات مشروبات الکلی در این استان است و بر اساس آمار ارائه شده از سوی مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور، استان اصفهان سومین استان مصرف کننده مشروبات الکی پس از تهران و البرز است.

به باور محمدرضا قدیرزاده ترویج مصرف مشروبات الکی در جامعه بسیار فراگیرتر از مصرف مواد مخدر است و از این رو لازم است که زنگ خطر مصرف این مواد در بین مردم استان اصفهان را به صدا درآوریم.

در این راستا سعید صادقی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان بهزیستی را پیشگیری در حوزه مصرف انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی دانست و اضافه کرد: از این رو در حال حاضر پیشگیری از مصرف سیگار، مشروبات الکلی و مواد مخدر صنعتی و سنتی در دستور کار اداره کل بهزیستی استان اصفهان قرار دارد.

سندرم جنینی الکلی از عوارض ناشی از مشروبات در زنان باردار است

وی که معتقد است مخاطرات مشروبات الکلی در بلند مدت بسیار بیشتر از مواد مخدر است، گفت: این مخاطرات به ویژه برای مادران باردار تاثیرات منفی دارد و در نهایت منجر به معلولیت‌های ناشی از مصرف الکل از جمله سندرم جنینی الکلی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در خصوص دیگر عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکی نیز ابراز داشت: مصرف این مواد زمینه ساز کاهش بارداری در فرد، افزایش هیجانات و اختلالت روانی، رفتاری و عاطفی در افراد می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مصرف مشروبات الکلی در بین افراد با سنین پایین اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که مصرف مشروبات الکلی همچنین باعث ایجاد تحمل بیولوژی در فرد شده و به فرد توانایی را می‌دهد تا مواد مخدر با دز بالاتری را مصرف کنند.

صادقی که معتقد است متاسفانه در باور برخی از افراد جامعه مصرف مشروبات الکلی به نوعی کلاس اجتماعی توصیف می‌شود، اضافه کرد: در واقع مصرف الکل به نمادی از تعلق به گروه اجتماعی خاص تبدیل شده و هر چه برند مشروبات مصرفی معروف‌تر باشد بیانگر وضعیت اقتصادی بهتر برای این افراد است.

مشروبات الکلی در تصادفات استان اصفهان نقش بسزایی دارند

وی به نقش مصرف مشروبات الکلی در حوادث استان اصفهان و همچنین تصادفات اشاره کرد و گفت: افراد با مصرف مشروبات الکلی پرخاشگر شده، رفتارهای خشن از خود بروز می‌دهند و همچنین دچار اختلالات بینایی شده و توان خود را در کنترل خودرو از دست می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان هم‌چنین به رونق بازار سودجویان و قاچاقچیان مشروبات الکلی اشاره و اضافه کرد: این افراد با ارائه مشروبات الکلی قاچاق تاکنون زمینه ساز مسمومیت‌های فراوان در مصرف کنندگان که نابینایی و همچنین مرگ را به دنبال داشته است، شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اولین بار در دنیا گروه‌های بهبود یافته بی نام توسط الکلیک‌ها راه اندازی شد، ادامه داد: پس از شکل‌گیری این گروه، افرادی به صورت خودجوش در زمینه مواد مخدر، قمار و رفتارهای جنسی برای ترک اقدام کردند.

پیشگیری اولویت بهزیستی/دانشگاه علوم پزشکی وظیفه درمان دارد

صادقی که معتقد است در حال حاضر پیشگیری در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار گرفته است، گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از گرایش مصرف الکل را در برنامه‌های آگاه سازی قرار داده‌ایم و این آموزش‌ها به همه گروه‌های سنی در جامعه ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاض آمار دقیقی از معتادان به الکل در استان اصفهان در دست نداریم، ادامه داد: همچنین در استان اصفهان بهزیستی تنها وظیفه پیشگیری را بر عهده دارد و دانشگاه علوم پزشکی متولی درمان است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ابراز داشت: چنانچه معتادان به الکل نیازمند مشاوره باشند می‌توانند با مراجعه به مراکز مشاوره تحت پوشش بهزیستی برای درمان و مشاوره مراجعه کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار