رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد
تابناک: رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساماندهی مشاغل تهدید‌کننده سلامت در اصفهان یکی از مواردی است که شورای شهر در دوره چهارم پیگیر آن است.
کد خبر: ۲۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 22 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، غلامحسین صادقیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) اظهار کرد: طی فعالیت شورای اسلامی شهر در دوره چهارم اقدامات مختلفی در حوزه‌های مختلف در سطح شهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات و پیگیری‌های خوبی از سوی شورای شهر صورت گرفته است، اضافه کرد: اما رسانه‌ها کمتر این اقدامات را انعکاس داده‌اند و به این مباحث کمتر در میان اذهان عمومی پرداخته شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه امروزه سلامت در دنیا به مفهوم نبود بیماری نیست، تصریح کرد: بلکه سلامت به مفهوم وجود رفاه کامل برای افراد در ابعاد جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی است.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست یکدیگر بدهند تا جامعه سالمی داشته باشیم، ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی سلامت در سطح کشور است.

صادقیان تاکید کرد: حدود 25 درصد از شاخصه‌های مؤثر در حوزه سلامت در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و حدود 75 درصد از شاخصه‌های مؤثر در حوزه سلامت نیز در تعامل دستگاه‌های اجرایی مختلف و ورود آنها به این حوزه به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه برای مشخص کردن نحوه تعامل با دستگاه‌ها در این حوزه، سند سلامت در جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است، افزود: همچنین طی سال‌های گذشته سندی با عنوان سند سلامت در اصفهان تدوین شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این سند وظایف تمام دستگاه‌ها و ظرفیت‌های آنها را در حوزه سلامت مشخص کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان توجه ویژه‌ای به مباحث سلامت شده است، اظهار کرد: شورای شهر با تشکیل کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری به نوعی پیگیر مطالبات مردم در حوزه سلامت از ارگان‌های مختلف است.

صادقیان به تشکیل سه کمیته در کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: کمیته‌های ارتقاء سلامت، غذا و خدمات شهری از کمیته‌‌های تخصصی کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر است که این کمیته‌ها به صورت تخصصی مباحث این حوزه‌ها را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه این کمیسیون مسائل و چالش‌های این حوزه را بررسی می‌کند و به سمت مرتفع شدن مشکلات و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی حرکت می‌کند، تصریح کرد: تعامل بین دستگاه‌ها از اهداف و محور‌های فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره چهارم محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ما معتقد هستیم که شورا تنها شورای شهر نیست و ما باید مطالبات مردم را از ادارات کل پیگیری کنیم، اضافه کرد: همچنین امیدواریم که شورای شهر زمینه‌ساز اجرای مدیریت هماهنگ شهری شود.

وی تاکید کرد: این کمیسیون در حوزه سلامت به دنبال این بوده که از سویی در حوزه مدیریت شهری از ظرفیت بالقوه شهرداری در راستای ارتقای فرهنگ سلامت مردم استفاده کند و از سوی دیگر شهرداری ملزم به لحاظ کردن الزامات سلامت در حوزه‌های مختلف باشد.

صادقیان با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان به دنبال برگزاری نشست‌های متعدد از دغدغه‌های شورای شهر در این حوزه مطلع شده است، افزود: این معاونت با تشکیل کمیته سلامت شهروندی و با در نظر گرفتن اسناد بالا‌دستی از جمله سند سلامت ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، سند سلامت استان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان مرتبط نسبت به تهیه سند سلامت شهرداری اقدام کرده است.

وی گفت: حضور و اقدام شهرداری در این حوزه باید با نقشه راه همراه باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه الزامات و خط‌قرمز‌های سلامت باید در پروژه‌های شهری لحاظ شود، اظهار کرد: همچنین تهیه و تدوین سند سلامت شهرداری از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه محسوب می‌شود که در روز گذشته از این سند رو‌نمایی شد.

وی با بیان اینکه همچنین در ماه‌های گذشته اقدامات مؤثری از سوی شهرداری متناسب با این سند در شهر انجام شده است، ادامه داد: همچنین انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و آموزش و پرورش، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه محسوب می‌شود.

صادقیان با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری در حوزه سلامت براساس این سند است، تصریح کرد: ایجاد جاده سلامت، تبلیغ گسترده در سطح شهر در راستای اصلاح سبک زندگی، همکاری با ارگان‌های مرتبط در راستای بزرگداشت مناسبت‌های تقویم سلامت و برنامه‌ریزی مناسب به منظور راه‌اندازی خانه‌های سلامت در مناطق و کانون‌های سلامت در محلات از جمله اقدامات شهرداری در حوزه سلامت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با سازمان‌های نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و بازدید از بیمارستان‌های امام حسین (ع)، امین و امام موسی کاظم (ع) از اقدامات این کمیسیون در راستای پیگیری مطالبات مردم در حوزه سلامت محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با برگزاری این بازدید‌ها ضمن پیگیری ارتقای خدمات ارائه شده توسط این مجموعه‌ها، پیگیری لازم برای مرتفع شدن مسائل بین مدیریت شهری با این مجموعه‌ها انجام می‌شود و زمینه هم‌افزایی مدیریت شهری با این مجموعه‌ها فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل کمیته تخصصی غذا یکی از اقدامات کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان است، افزود: در این کمیته جلساتی با حضور ارگان‌های متولی و نظارتی بر غذای استان از جمله اداره استاندارد، دامپزشکی، معاونان بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی برگزار شده و مسائل و چالش‌های این حوزه در این جلسات پیگیری شده است.

صادقیان با بیان اینکه در سال گذشته ضمن بازدید‌های متعدد از حوزه‌های مختلف، مواردی توسط شورای اسلامی شهر پیگیری و تصویب شد، گفت: اصلاح ساختار سازمانی سازمان میادین میوه و تره‌بار و مشاغل و ایجاد مدیریت سلامت در آن از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اینکه همچنین توجه به کیفیت میوه و سبزیجات ورودی به این میدان نیز مورد تأکید شورای شهر قرار گرفته است، اظهار کرد: الزام این سازمان به به‌کار‌گیری ناظران بهداشتی در بازار‌های روز کوثر نیز مورد تأکید شورای شهر بوده است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این سازمان باید به کمیت و کیفیت فعالیت‌های خود توجه داشته باشد و کیفیت باید به برند این بازار‌ها تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری اجرای مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در راستای عرضه گوشت قرمز با طی مرحله پیش‌سرد در شهر اصفهان در شورای شهر انجام شده است، تصریح کرد: این مصوبه طی دو سال بر روی زمین مانده بود اما شورای شهر پیگیری‌های لازم را برای اجرایی شدن آن انجام داده است.

صادقیان با بیان اینکه ارتقای کیفی نان مصرفی مردم از مطالبات اصلی شورای شهر در دوره چهارم محسوب می‌شود، اضافه کرد: با اضافه شدن خدمات شهری به کمیسیون بهداشت و سلامت، مطالبات مردم در این حوزه بهتر توسط شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل کمیته خدمات شهری، پیگیری‌ها و تأکیدات ویژه‌ای توسط شورای اسلامی شهر صورت گرفته است، تاکید کرد: پیگیری پروژه‌‌های تکمیلی دفع پسماند شامل زباله‌سوز و دستگاه هاضم از جمله این موارد است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار