استاندار خوزستان در بازدید از شهرک های صنعتی ۳ و ۴ اهواز مطرح کرد:
استاندار خوزستان به همراه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان و رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان از شهرک های صنعتی ۳ و ۴ اهواز بازدید نمود.
کد خبر: ۲۶۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 19 July 2016

غلامرضا شریعتی در طی  این بازدید در جریان مشکلات و معضلات موجود در بسیاری از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی ۳ و ۴ اهواز قرار گرفت و با بررسی مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران خوزستانی حل معضلات موجود واحدهای صنعتی اهواز را در دستور کار دستگاه های اجرایی خوزستان قرار داد.
استاندار خوزستان در حاشیه این بازدید گفت: وظیفه من به عنوان استاندار حمایت از تولید داخل استان است. 
وی در خصوص اختصاص یارانه تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی خوزستان اظهار کرد: یارانه تولید بحثی است ملی یعنی باید کشوری در این خصوص تصمیم گیری صورت گیرد. طبق مصوبه جدید دولت از امسال قرار است اجرای طرح اعطای یارانه تولید و تسهیلات ویژه بانکی به تولیدکنندگان در دستور کار قرار گیرد.
شریعتی افزود: استانداری وظیفه دارد که ادارات استانی را موظف نماید که الویت خرید آن ها خرید از تولیدات استانی باشد.
استاندار خوزستان تصریح کرد: از تمامی طرح های صنعتی و غیر صنعتی خوبی که منافع استان را تامین می کنند که در این دوره و یا در دوره های قبل کلید خورده باشند تا پایان فاز بهره برداری و اجرا حمایت می کنیم.
وی اظهار کرد: بازدید از واحدهای تولیدی استان باعث ایجاد دلگرمی در تولیدکنندگان بومی می گردد و این موضوع سبب می گردد که آن ها بدانند که از اهمیت ویژه ای در نظام حاکمیتی کشور برخوردارند.
وی خاطر نشان کرد: به علت رکود حاکم بر کشور در طی سال های قبل، شرکت های بزرگی نظیر شرکت فولاد پایا که طبق گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان جایگاه ویژه ای در بخش اقتصادی استان داشته اند امروز دچار مشکلاتی در بخش تولید و بازار فروش گردیده اند.
شریعتی گفت: به نظر می رسد مشکلات بوجود آمده در این واحدهای تولیدی از طریق حمایت های صنایعی نظیر نفت و ملی حفاری قابل جبران خواهد بود که استانداری خوزستان و تمامی مدیران ارشد استان باید حمایت از این واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار دهند.
استاندار خوزستان اظهار کرد: دغدغه اصلی مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری کمک به رشد و توسعه تولیدات بومی است.

وی در ادامه گفت: وظیفه استانداری خوزستان به عنوان دستگاه حاکمیتی فراهم سازی بستر مناسب جهت رشد و توسعه واحدهای صنعتی استان می باشد که در حال حاضر این بستر به خوبی فراهم شده است و با بازدیدهای صورت گرفته به این نتیجه دست یافتیم که به علت وجود صنایع بزرگ و فعالی نظیر صنعت نفت، فولاد، پتروشیمی و ملی حفاری میزان واحدهای تولیدی واقع در شهرک های صنعتی استان بسیار بالا و تعداد واحدهای تعطیل در شهرک های صنعتی اهواز بسیار کم است.
شریعتی اذعان کرد: البته عدم ارتباط بسیاری از واحدهای تولیدی با بخش صنعت نفت به این دلیل بوده است که در طول این چند سال این واحدها به صورت تخصصی در حوزه فولاد فعالیت داشته اند و به دلیل آن که صنعت فولاد صنعتی فعال با میزان تقاضای بالاست با خرید تجهیزات صنعتی تولید شده در این واحدها نیاز واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی اهواز را مرتفع می ساخته است.اما به دلیل رکود فعلی صنعت فولاد در کل دنیا از میزان سفارشات واحدهای تولید کننده تجهیزات صنعتی کاسته شده است. که برای جبران شرایط پیش آمده این واحدها باید به دنبال بازار های جدیدی باشند اما باید گفت تحقق این طرح زمان بر و در طول پروسه زمانی قابل حل می باشد.

استاندارخوزستان از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان یکی از بزرگترین صنایع خوزستان خواستار شد تا از تولیدات بومی استان حمایت نماید و با خرید تجهیزات صنعت نفت تولید شده در واحدهای صنعتی خوزستان گامی بلند در جهت حمایت از تولید داخلی بردارد. با تحقق این مهم بومی سازی در خوزستان شکل می گیرد.
استاندار خوزستان بیان کرد: تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی استان از میانگین کشوری بالاتر است و این به دلیل حمایت صنایع بزرگ‌خوزستان از واحدهای صنعتی یا همان صنایع کوچک و متوسط می باشد.
شریعتی اظهار کرد:حمایت از شرکت های بومی یعنی از واحدهای تولیدی و صنعتی استانی خریداری صورت گیرد.
استاندار خوزستان در خصوص مسائل و مشکلات بیمه و مالیات واحدهای صنعتی اظهار کرد: اقتصاد وابسته به نفت باعث نابودی کشور می گردد و باید با حمایت از واحدهای تولیدی دانش بنیان اقتصاد کشور را به خودکفایی رساند. 
وی تصریح کرد: لازم به ذکر است در کشوری که وابسته به نفت نیست اقتصاد آن کشور براساس مالیات می چرخد که این نشانه رشد و توسعه اقتصادی و مقابله با رانت خواری و فساد در بخش های مختلف کشور است و باید همگی تلاش کنیم تا کشور بر اساس مالیات اداره شود. البته شایان ذکر است باید در خصوص مشکلات بیمه و مالیات شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی اقدامات جدی صورت گیرد و تسهیلات ویژه ای در اختیار آنان قرار گیرد تا از این طریق از خسارات وارد بر این واحدها کاسته و تولید بومی افزایش یابد.

لازم به ذکر است استاندار خوزستان در این بازدید از شرکت فولاد پایا، شرکت توسعه حفاری تدبیر، شرکت بهسازان جنوب، شرکت مهندسی افسان، چاپخانه نشر فرهنگ و مرکز تازه بهره برداری شده فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی ۴ اهواز بازدید نمود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار