مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: پرستاری که به همراه همسرش اقدام به سرقت بیش از هفت میلیارد ریال طلا و جواهرات از منزل پیرزنی 80 ساله کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۶۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 19 July 2016
در بیست و هشتم اردیبهشت سالجاری فردی با مراجعه به کلانتری 124 قلهک به مأموران اعلام داشت که گاوصندوقی حاوی بیش از هفت میلیارد ریال طلا و جواهرات از منزل مادرش واقع در خیابان دولت سرقت شده است. 

بر اساس این گزارش با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه سه تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

*اظهارات مالباخته

مالباخته گفت: با همکاری یک شرکت خدماتی اقدام به استخدام پرستاری برای مراقبت از مادر 80 ساله ام کردم تا اینکه در ساعت 24 بیست و هفتم اردیبهشت از طریق تماس تلفنی پرستار مبنی بر اینکه آن شب نمی تواند نزد مادرم بماند، به آنجا رفتم و پس از ورود به خانه، مادر را به حالت بیهوش روی زمین دیدم در حالی که گاو صندوق داخل اتاق نیز به سرقت رفته بود.

وی افزود: چندین بار با شماره تلفن همراه پرستار مادرم تماس گرفتم اما خاموش بود و ماموران اورژانس مادرم را به بیمارستان منتقل و پس از انجام اقدام های درمانی، از سوی تیم پزشکی بیمارستان اعلام شد که وی بوسیله نوشیدنی مسموم، دچار بیهوشی و مسمومیت شدیدی شده و با توجه به سن بالا نیاز به مراقبت پزشکی دارد. 

*بررسی تصاویر دوربین های مداربسته 

براساس این گزارش با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر تجهیز محل سکونت مادرش به دوربین های مداربسته، با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته مشخص شد که پرستار خانه بنام «منصوره» ابتدا با تهیه آبمیوه مسوم (برابر نظریه تیم پزشکی بیمارستان ) اقدام به بیهوش کردن مادرشاکی کرده و در ادامه باحضور جوانی حدودا 30 ساله (برابر تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پیش بینی شده در داخل خانه ) نسبت به خارج کردن گاو صندوق از داخل خانه و سرقت آن اقدام شده است.

با شناسایی «منصوره . ب» ( 32 ساله ) به عنوان یکی از سارقان گاوصندوق طلا و جواهرات، کارآگاهان با مراجعه به دفتر شرکت خدماتی محل استخدام و معرفی وی - در منطقه تهرانپارس - اقدام به شناسایی محل سکونت پرستار در شهریار کرده و در تحقیقات مشخص شد که منصوره چند روز پیش از سرقت ، بهمراه همسرش «وحید.الف» از این محل متواری شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی خودرو پراید متعلق به متهمان به شماره انتظامی ایران 38 - *** ج22 ، بلافاصله دستور توقیف خودرو و دستگیری سرنشیان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد که در کمتر از چند روز خودروی پراید بهمراه دو سرنشین توسط گشت آشکار پلیس آگاهی در منطقه یافت آباد شناسایی ، توقیف و دو سرنشینان در اختیار پایگاه سوم آگاهی قرار گرفتند که در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهمان پرونده ( منصوره و همسرش ) پس از ارتکاب سرقت نسبت به فروش قولنامه ای خودرو پراید خود اقدام کرده اند. 

دستگیری متهمین و کشف کلیه اموال 

براساس این گزارش سرانجام آخرین مخفیگاه متهمان در شهرک مخابرات شهرستان شهریار شناسایی و هر دو نفر آنها در ساعت یک بامداد، در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز بیش از پنج میلیارد ریال از اموال مسروقه کشف شد. 

با دستگیری متهمین و اعتراف حمید به طراحی سرقت، کارآگاهان با شناسایی خریداران اموال مسروقه اقدام به دستگیری آنها در جنوب تهران کرده و در بازرسی از محل فعالیت آنها نیز مابقی طلا و جواهرات مسروقه کشف شد. 

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این خبر گفت: با اعتراف صریح هر دو متهم به طراحی و انجام سرقت و کشف کلیه اموال مسروقه ( بنا بر اظهارات شاکی پرونده ) ، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان روانه زندان شدند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار