وعده شهردار مشهد درحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛
«شهرداری مشهد آمادگی دارد تا 50 درصد از هزینه های هر فیلم فاخری که بناست در زمینه پایتخت فرهنگی جهان اسلام با محوریت مشهد مقدس ساخته شود را تقبل کند.» این وعده شهردار مشهد است در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی...
کد خبر: ۲۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۴ 22 April 2015

50 درصد از هزینه فیلم‌های مشهدی را می‌پردازیم
انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصت مغتنمی است تا از طریق آن فرهنگ و تمدن کشورمان و به ویژه شهر مشهد را بیش از پیش به جامعه بین الملل معرفی کنیم.به گزارش تابناک به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اعضای شورای سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام (مشهد) با تاکید بر این مطلب گفت:  این رویداد که مشهد مقدس در سال 2017 میلادی  پایتخت فرهنگی جهان اسلام است؛  یک فرصت طلایی است که جمهوری اسلامی ایران بتواند ابعاد فرهنگی، تمدنی و ... خود را بیش از پیش به دنیا معرفی کند.

وی به نحوه انتخاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام و سابقه آن اشاره کرد و افزود: در گذشته در کشورهای مختلفی این امر برگزار شده است و سازمان های همکاری اسلامی و سازمان آیسسکو این موضوع را دنبال می کند و در مجمع وزاری فرهنگ کشورهای اسلامی مطرح و انتخاب این پایتخت را تصویب و گزارش آن را در اجلاس وزاری فرهنگ کشورهای اسلامی ارائه می کنند.

وزیر فرهنگ دولت تدبیر و و امید با اشاره به انتخاب شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی در سال 2006 ادامه داد: ضرورت دارد از تجربیات کشورهایی که تاکنون به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده اند در این دور استفاده و بهره کافی را ببریم و برای برگزاری هر چه بهتر آن از تمامی ظرفیت ها و امکانات کشور استفاده کنیم.

جنتی گفت: این انتخاب فرصتی فراهم می آورد تا بتوان در طول یک سال فرهنگ غنی کشورمان  و ویژگی های مشهد مقدس را به دنیا معرفی کنیم.

وی با تاکید بر توجه به ساختار و تفکیک وظایف اعضای شورای سیاستگذاری افزود: ضرورت دارد برنامه های مورد نظر خود در این زمینه را اولویت بندی کنیم و مواردی را که به کمک دولت نیاز دارد  مشخص و اعتبارات آن را نیز بررسی کنیم.

جنتی ادامه داد: تمامی فعالیت های عمرانی و فرهنگی که لازم است در این زمینه انجام گیرد باید در مرحله اول در ستاد مربوطه مورد بحث قرار گیرد و پس از آن در شورای سیاستگذاری با برآورد دقیق اعتبارات آن مصوب شود و در جاهایی که به کمک دولت نیاز دارد باید با پیشنهادات دقیق به دولت ارائه شود.

وی گفت: در این دوره که مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده باید برای ساخت فیلم، تدوین کتاب و یا سایر فعالیت های فرهنگی و هنری برنامه ریزی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید گنجینه های فرهنگی، تمدنی و ... خود را عرضه و به دیگر کشورها معرفی کنیم .

وی گفت: از ظرفیت های ادارات کل ارشاد استان های سراسر کشور نیز در این رویداد بزرگ می توان استفاده کرد.

جنتی تاکید کرد: نباید به این رویداد به صورت مقطعی نگاه کرد و می توان از کشورهای اسلامی دعوت کرد تا هفته های فرهنگی در مشهد مقدس برگزار کنند.

در بخشی از این نشست مدیر کل خراسان رضوی گزارشی از مجموعه فعالیت های دبیرخانه شورای سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام (مشهد) ارائه کرد.

در ادامه استاندار خراسان رضوی بر گسترش ظرفیت های بین المللی مشهد مقدس در حوزه های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر، نقاشی، عکس و .. تاکید کرد.

وی گفت: این رویداد یک حرکت وحدت گرا و تقریبی در جهان اسلام است و با دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران منطبق است.

در ادامه شهردار مشهد گفت: شهرداری مشهد مقدس این آمادگی را دارد تا هر فیلم فاخری که بناست در زمینه پایتخت فرهنگی جهان اسلام با محوریت مشهد مقدس ساخته شود را تا 50 درصد از هزینه های آن را تقبل کند.

در پایان این جلسه مقرر شد این نشست هر دو ماه یکبار به طور نوبیت در تهران و مشهد مقدس با حضور اعضای شورای سیاستگذاری برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار