رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: اگر دولت بتواند به جای پرداخت یارانه شیر به مدارس این مبلغ را به واحدهای تولیدی پرداخت کند می توانیم ضمن کمک به تولیدکننده کارهای موثری را انجام دهیم.
کد خبر: ۲۶۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 17 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، احمد کبیری در مراسم سالگرد تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی  و منابع طبیعی بیان کرد: فعالیت در عرصه کشاورزی از آنجا که با تأمین غذای مردم سرو کار دارد در ردیف اعمال صالح است و کار ارزشمندی محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: اگر بتوانیم به استقلال کشاورزی برسیم و غذای خود را تأمین کنیم دیگر وابستگی به خارج نخواهیم داشت و میزان آسیب پذیری ما کمتر می شود.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور اضافه کرد: با سیاست های غلط گذشته تراز تجاری کشاورزی کشور به منهای 8 میلیون دلار رسید و فاصله صادرات با واردات زیاد شد که در دولت تدبیر و امید با برنامه های دولت، همکاری کشاورزان و کمک مجلس و مسئولان جهاد کشاورزی در طول سه سال گذشته تراز کشاورزی حدود 5 میلیارد دلار مثبت شد و به منفی 3 میلیارد دلار رسیده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه شرایط کنونی وضعیت تامین غذا در کشور خوب نیست که مهمترین علت آن عادات غلط در غذاخوردن و مصرف تنقلات غیر مفید است به طوری که در ۱۵ سال گذشته میانگین قد کودکان ما سه سانتیمتر کوتاهتر شده است که علت عمده آن بدغذایی است.

 

کبیری اعلام کرد: اینکه سرانه شیر در ایران ۱۰۰ لیتر است و تولیدکنندگان از فروش نرفتن محصول لبنی خود گلایه مند هستند نشان می دهد مصرف غذایی ما مناسب نیست.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر بهره وری در بخش کشاورزی بسیار پایین است و با آموزش باید سطح مهارت های کارشناسان و کشاورزان را بالا ببریم تا هزینه تولید کاهش یابد.

 

شرایط کنونی وضعیت تامین غذا در کشور خوب نیست اضافه کرد: در سازمان نظام مهندسی کشاورزی کارهای متنوعی داریم و اگر دولت بتواند به جای پرداخت یارانه شیر به مدارس این مبلغ را به واحدهای تولیدی پرداخت کند می توانیم ضمن کمک به تولیدکننده کارهای موثری را انجام دهیم.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور توضیح داد: باید زمینه حضور اعضا سازمان را در واحدهای تولیدی فراهم کنیم تا مهارت و آموزش به مزرعه منتقل شود البته منظور از این کار استخدام افراد نیست بلکه توجه به برنامه های آموزشی برای بهره برداران است.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر آموزش نیروهای فعال در سازمان به صورت مستمر صورت گیرد در همین بازار راکد نیز می توانیم برای مهندسان خود شغل ایجاد کنیم.

 

کبیری یادآور شد: به دنبال ایجاد سازمانی پویا و ماهر در حوزه کشاورزی هستیم تا بتوانیم به ارتقاء بهره وری در این عرصه کمک کنیم.

منبع: شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار