استاندار قزوین گفت: در شرایط خاصی هستیم و نباید بگذاریم واحدهای صنعتی دچار مشکل شوند لذا هچ دستگاه اجرایی حق ندارد به بهانه بدهی مانع تولید و فعالیت واحدهای صنعتی شود.
کد خبر: ۲۶۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 16 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی عصر شنبه در بیست و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری گفت: دولت در شرایط ویژه ای قرار دارد و با مشکلات اقتصادی و مالی موجود از بخش دولتی و خصوصی انتظار داریم با درک شرایط موجود با تعامل منطقی برای حل مسائل تلاش کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: از دستگاههای دولتی انتظار انعطاف بیشتر، تسریع در کار و همراهی با تولیدکنندگان را داریم و از بخش خصوصی هم توقع داریم از فرصت ایجاد شده برای اعتماد سازی استفاده کنند و با پرداخت بدهی های خود به تعهدات عمل کنند.

همتی گفت: در شرایط خاصی هستیم لذا نباید بگذاریم حتی یک واحد تولیدی در استان ما تعطیل شود و به بیکاری و آسیب های اجتماعی دامن زده شود و با قاطعیت اعلام می کنیم هیچ دستگاهی حق ندارد مانع تولید و یا تعطیلی واحد صنعتی و کشاورزی در استان شود.

وی بیان کرد: باید برای ایجاد رونق درفضای کسب و کار تلاش کنیم و هنگامی که یک مفاصه حساب می تواندبه تولیدآسیب بزند باید دراستان تدبیر کنیم و با اختیارات استانی نگذاریم بر مشکلات تولیدکنندگان اضافه شود.

استاندار یادآورشد: دستگاههای اداری اجازه ندارند با بخشنامه وزارت مربوط خود مانع تولید و صادرات شوند و آنچه برای ما قانونی است فقط مصوبات هیئت وزیران و قانون است و بقیه موارد باید با اختیارات استانی تسهیل شود.

وی اضافه کرد: اگر واحدی بدهی مالیاتی، بیمه ای و بانکی دارد و دستگاهی برای دریافت مطالبات خود تصمیم به اعمال قانون و یا مصوباتی کرده که موجب تعطیلی و یا توقف تولید شود مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و تاکید داریم این موارد در ستاد تسهیل به استانداری اعلام شود تا ما تصمیم بگیریم.

همتی گفت: با همه اختیارات خود پیگیر رفع موانع کسب و کار، تولید و کمک به اشتغال هستیم و اجازه نمی دهیم مشکلات تولیدکنندگان در این شرایط بیشتر شود.

استاندار قزوین با اشاره به مشکل توزیع شیر در استان و مشکلات خرید این محصول گفت: باید ک کارخانه بزرگ شیر در استان راه اندازی کنیم تا ضمن خرید همه شیرهای تولیدی نسبت به تامین نیاز آینده استان وکشور با شیوه ای اصولی گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار