کد خبر: ۲۵۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 13 July 2016


شهردار کرج از تشکیل کمیته نخبگان در این شهرداری با هدف بهره‌مندی از توان و ظرفیت پژوهشگران و نخبگان مرکز استان البرز در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری خبر داد.

علی ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دانش مدیریت طی سال‌های گذشته و به ویژه یک دهه اخیر رشد و توسعه بسیار زیادی داشته است.

وی افزود: دیگر مانند دهه‌های قبل نمی‌توان بدون داشتن علم و دانش کافی در حوزه مدیریتی و شناخت دقیق از نیازهای شهری، در این حوزه اقدام مناسبی را صورت داد و به شهروندان خدمت‌ کرد.

شهردار کرج با اشاره به مشکلات، نیازها، نواقص، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کلانشهرهای کشور تصریح کرد: شهرستان کرج یکی از کلانشهرهای خاص کشور به شمار می‌آید که در کنار ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار، از مشکلات خاص خود نیز رنج می‌برد.

ترکاشوند گفت: به عنوان نمونه یکی از مشخصه‌های مرکز استان البرز، نزدیکی به پایتخت بوده و امروزه استان البرز و به ویژه شهرستان کرج مانند پل ارتباطی پایتخت و استان تهران با 13 استان کشور به شمار می‌آید.

وی بیان داشت: به طور قطع همجواری با پایتخت و داشتن راه‌های ارتباطی با اهمیت ملی و حتی منطقه‌ای، ظرفیت بسیار بزرگی برای کرج محسوب می‌شود، اما اگر به درستی مدیریت نشود، تبدیل به تهدید بزرگی خواهد شد.

شهردار مرکز استان البرز افزود: بی‌توجهی به این موضوع موجب شد که شهرستان کرج که حدود بیست سال قبل باغ‌شهری زیبا، خوش آب و هوا و با جمعیتی حدود چند صد هزار نفر بود، امروز تبدیل به شهری پرترافیک، شلوغ و با جمعیت دو میلیون نفر شده و دیگر نشانی از باغات گسترده خود ندارد.

ترکاشوند ادامه داد: دلیل اصلی این وضعیت، عدم استفاده صحیح از دانش روز مدیریت شهری و بی‌توجهی به پیشنهادها و نظرات نخبگان، پژوهشگران و کارشناسان متعهد در گذشته بوده است.

وی اظهار داشت: برای رفع این نقص، به زودی کمیته نخبگان کرج در شهرداری کرج تشکیل شده و تلاش می‌کنیم که از نظرات این کمیته برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها به طور ویژه استفاده کنیم.

شهردار مرکز استان البرز تصریح کرد: به طور قطع اگر بتوانیم نظرات نخبگان، دانش‌پژوهان، کارشناسان و افراد خبره در مدیریت شهری به ویژه افراد با تجربه در کارها دخالت دهیم، شاهد توسعه و پیشرفت چشم‌گیری در عرصه خدمات‌رسانی نخواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار