کد خبر: ۲۵۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 11 July 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ از شناسایی و متلاشی شدن یک باند چهار نفره شکار غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

محمد نیک‌کار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل جاری هرگونه شکار در استان البرز و اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان ساوجبلاغ ممنوع است، طرح‌هایی با هدف برخورد با شکارچیان غیرمجاز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: این طرح‌ها با همکاری و تعامل بسیار خوب و نزدیک محیط زیست با دادستانی شهرستان ساوجبلاغ و همچنین ماموران پر تلاش نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: در روزهای اخیر گزارشی دریافت کردیم مبنی بر اینکه یکی از شکارچیان سابقه‌دار که پیش از این به دلیل شکار غیرمجاز در منطقه بازداشت شده بود، اقدام به راه‌اندازی باندی چهار نفره و ادامه اعمال مجرمانه خود کرده است.

نیک‌کار گفت: به همین دلیل بلافاصله محیط‌بانان ما گزارش‌های لازم را در اختیار مقام قضایی قرار داده و با اخذ دستور و ورود سریع محیط‌بانان به همراه نیروی انتظامی، منطقه‌ای که احتمال تردد آنها می‌رفت تحت نظر قرار گرفت.

وی بیان داشت: با وجود آنکه ارتفاعات شمالی شهرستان ساوجبلاغ ازجمله مناطق صعب‌العبور است، ما ماموران نیروی انتظامی همراهی بسیار خوبی برای دستگیری و متلاشی شدن این باند انجام داند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی از سوی ماموران نیروی انتظامی و با همکاری اهالی محلی و محیط‌بانان، مخفیگاه این افراد در ارتفاعات شمالی کشف شد.

نیک‌کار گفت: پس از ورود ماموران نیروی انتظامی به این محل، سه نفر از شکارچیان غیرمجاز متواری شده بودند، اما خوشبختانه فرد تحت تعقیب که شکارچی غیرمجاز سابقه‌داری بود، به همراه سلاح گرم و متاسفانه تعدادی شکار دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی افزود: از محل اطراق این افراد چند قبضه سلاح شکاری و مقادیری لاشه و پوست حیوان شکار شده اعم از کل و بز وحشی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: فرد دستگیر شده با رای قاطع و برخورد به موقع و همکاری خوب مقام قضایی راهی زندان شد و ماموران نیروی انتظامی در تلاش برای دستگیری سه شکارچی غیرمجاز دیگر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار