معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از تخم گذاری درنای تاج خاکستری افریقایی در باغ پرندگان برای دومین سال پیاپی خبر داد و گفت: این اتفاق در نوع خود کم سابقه است.
کد خبر: ۲۵۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 10 July 2016
حسین سیگارودی با اعلام این خبر گفت: زیستگاه اصلی درنای تاج خاکستری غیر بومی در افریقای جنوبی است و به ندرت در اسارت تخم گذاری می کند و این اتفاق نادر برای دومین بار در باغ پرندگان لویزان رخ داده است.

وی ایجاد شرایط مناسب آب و هوایی را علت اصلی تخم گذاری این درنای کمیاب عنوان کرد و گفت:  با توجه به شرایط استوایی مورد نیاز این درنا، اکونومیست محیط سرپوشیده باغ پرندگان در قسمت گرمسیری شرایط مناسب برای تخم گذاری این پرنده را فراهم نمود.

سیگارودی در ادامه افزود: هم اکنون بیش از 2500 پرنده در 160 گونه در فاز یک باغ پرندگان وجود دارد که 72 گونه کمیاب در قسمت گرمسیری متناسب با شرایط آب و هوایی استوایی زندگی می کنند.
وی در ادامه با اشاره به آغاز فاز دوم پروژه 6 هکتاری باغ پرندگان لویزان گفت: پروژه باغ پرندگان لویزان در 2 فاز که فاز نخست آن در فضایی به مساحت 17 هکتار در سال 92 افتتاح شد و فاز دوم نیز در مساحتی بالغ بر 5.5 هکتار در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون در حال انجام است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته فاز دوم مجموعه تفریحی و گردشگی باغ پرندگان تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار