کد خبر: ۲۵۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 05 July 2016


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز از آغاز طرح ویژه‌ این جمعیت برای امدادرسانی به مسافران تابستانی خبر داد.

احسان نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه آخرین روزهای ماه مبارک رمضان را سپری می‌کنیم، بسیاری از شهروندان برنامه‌ریزی کرده‌اند تا با استفاده از تعطیلات عید سعید فطر و همزمانی آن با تعطیلات آخر هفته به مسافرت بروند.

وی افزود: هر سال مردم ایران در تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و آب و هوای مناسب به مسافرت می‌روند که امسال به دلیل ماه مبارک رمضان، شاهد بودیم که برنامه‌ مسافرت‌های برون‌شهری شهروندان با تاخیر انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز تصریح کرد: پلیس راه کشور و پلیس راه استان البرز در گزارشی به دستگاه‌های امدادرسان از جمله هلال احمر اعلام کرده‌اند که همزمان با عید سعید فطر سفرهای تابستانی شدت بیشتری می‌یابد و به همین دلیل برنامه‌های ویژه‌ای برای خدمات‌رسانی به مسافران تابستانی در دستور کار ما قرار دارد.

نصیری گفت: این طرح از صبح امروز آغاز شده و امدادگران و تجهیزات امدادی هلال احمر در استان البرز به حالت آماده‌باش در آمدند.

وی بیان داشت: در حال حاضر تمام ماموران هلال احمر در آماده‌باش هستند و تجهیزات و طرح‌های ویژه‌ای برای خدمات‌رسانی به ویژه در تعطیلات عید سعید فطر تدارک دیده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز افزود: در حال حاضر 26 تیم امداد و نجات و تیم‌های عملیاتی ثابت و سیار در مناطق از پیش تعیین شده مستقر هستند و به صورتی برنامه‌ریزی کرده‌‌ایم که در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، به ویژه حوادث جاده‌ای و تصادفات، ماموران و امداگران هلال احمر در کمترین زمان ممکن به محل حادثه برسند.

نصیری افزود: همچنین دو درمانگاه صحرائی در استان البرز برای مواقع ضروری و حوادث غیرمترقبه پیش‌بینی شده و در صورت نیاز از این درمانگاه‌ها استفاده خواهد شد.

وی اعلام کرد: از سوی دیگر برای خدمات‌رسانی مناسب و امداد به حادثه‌دیدگان تجهیزات مناسبی پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به 10 دستگاه آمبولانس، چهار ست کامل نجات، دو دستگاه موتورلانس اشاره کرد که این تجهیزات از صبح امروز در محورهای برون‌شهری استان البرز به ویژه جاده چالوس و آزادراه‌های تهران – کرج و کرج – قزوین مستقر شده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار