کد خبر: ۲۵۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 03 July 2016


رئیس پلیس‌راه استان البرز با بیان اینکه در سه ماه اول سال ۹۴، ۵۲ نفر بر اثر حوادث جاده‌ای فوت کرده‌اند،‌ گفت: در سه ماه اول امسال ۲۱ نفر در اثر حوادث جاده‌ای فوت کرده‌اند که ۲۱ درصد کاهش را به‌همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ رضا اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در محل معاونت اجتماعی ناجا استان البرز برگزار شد، با اشاره به تصادفات در 3 ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، اظهار داشت: برابر اعلام نظریه پزشکی‌ قانونی در سه ماه اول سال جاری در راه‌های استان 41 نفر در اثر تصادفات فوت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل که 52 نفر فوتی بوده است، شاهد 21 درصد کاهش هستیم.

رئیس پلیس راه استان البرز با بیان اینکه در ماه فروردین و اردیبهشت امسال هر ماه 2 نفر کشته ناشی از حوادث جاده‌ای بوده است، افزود: در خرداد ماه این امر به 23 کشته افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه 39 درصد از کشته‌ها در آزادراه کرج- قزوین اتفاق افتاده است،‌ گفت: 22 درصد از کشته‌ها در محور کرج -چالوس و 20 درصد در محور ماهدشت به اشتهارد اتفاق افتاده است.

اکبری با بیان اینکه در سال جاری بیشترین علل بروز حوادث تخطی از سرعت مطمئنه است که 31 درصد و 13 کشته را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: از دیگر عوامل بروز حوادث عدم توجه به جلو با 28 درصد و 11 کشته، تجاوز به چپ از خط وسط 19 درصد و 8 کشته، خستگی و خواب‌آلودگی و عدم رعایت قوانین آزادراه هر کدام با 10 درصد و 4 کشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه مدت مشابه با سال قبل، تصادفات با عابر کاهش پیدا کرده است، گفت: در سال قبل 18 فقره و در سال جاری 8 فقره بوده است که 19 درصد از علل حوادث در سه ماه سال جاری را عابرین پیاده تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس راه استان البرز با بیان اینکه برخورد وسیله با وسیله 13 کشته و 31 درصد علل مرگ است، افزود: برخورد وسیله با شی ثابت و خروج از جاده نسبت به مدت مشابه با رشد فراوان 40 درصد از تصادفات را تشکیل داده است.

وی با اشاره به حوادث در آزادراه با 20 کشته و 48 درصد، گفت: حوادث در راه‌های اصلی 42 درصد با 17 کشته و در راه‌های روستایی با 10 درصد و 4 کشته همراه بوده است.

اکبری با بیان اینکه 56 درصد از تصادفات جاده در روز اتفاق می‌افتد، افزود: 34 درصد تصادفات در شب و 10 درصد در زمان طلوع یا غروب خورشید حادث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمار برخورد با تخلفات در سه ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در جمع کل تخلفات، 12 درصد در پلیس راه کاهش دارد، گفت: در سال جاری تعداد برگ اخطاریه 10 درصد کمتر صادر شده است که به سبب افزایش نرخ جرائم است.

رئیس پلیس راه استان البرز با بیان اینکه در سال جاری در ناوگان مسافربری، تحولی عظیم در کشور با وجود سیستم "سپحتن" اتفاق می‌افتد، افزود: این سیستم در ایستگاه‌های پلیس و بر روی اتوبوس‌های ناوگان مسافربری نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این سیستم به صورت آزمایشی استفاده شده است، گفت: به وسیله این سیستم موقعیت خودرو به وسیله پلیس به صورت آنلاین کنترل می‌شود، نیاز به ثبت ساعت جلوی پاسگاه توسط راننده اتوبوس نیست و هر راننده دارای کارت هوشمند ویژه به خود است که قابلیت تشخیص چهره فیزیکی راننده را دارد.

اکبری با بیان اینکه این سیستم سرعت‌های غیرمجاز را به پلیس اطلاع می‌دهد، افزود: این سیستم تحولی در بخش حمل و نقل و ایمنی مسافر ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار