شهردار بندرعباس گفت: حادثه دوازده تیر، بنیان سست و بی‌پایه ادعاهای آمریکا در حمایت از حقوق بشر و بی‌اعتنایی و نقض مقررات بین‌المللی از سوی این کشور را کاملا عیان و آشکار کرد.
کد خبر: ۲۵۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 02 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عباس امینی‌زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 290 شهید حادثه تلخ دوازدهم تیرماه، اظهار کرد: تیرماه هر سال، مصادف است با سالگرد جنایت شوم حمله به هواپیمای مسافربری ایران، بر فراز آب‌های خلیج فارس توسط ناو آمریکایی وینسنس که تعداد زیادی از هم‌وطنان ما به شهادت رسیدند.
 
وی افزود: ما باید نسل جوان و افرادی که فضای دهه ابتدایی پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند را با ابعاد مختلف حادثه 12 تیر آشنا کنیم.
 
شهردار بندرعباس ادامه داد: آمریکایی‌ها با وجود آگاهی داشتن از مسافری بودن هواپیمای ایرباس ایران، در 12 تیر سال 67 این هواپیما را بر فراز آب‌های خلیج‌فارس مورد اصابت موشک قرار دادند و تمام مسافران این هواپیما به شهادت رسیدند.
 
امینی‌زاده با تاکید بر اینکه این حرکت آمریکا نشان‌دهنده نفس ناپاک و بی‌رحم سران این کشور است، بیان کرد: متاسفانه حادثه دوازده تیر تنها یکی از جنایات پایان‌ناپذیر آمریکایی‌هاست و آنها با دیدگاهی غیر متعارف دست به هر جنایتی می‌زنند.
 
وی با اشاره به اینکه این روزها بیش از گذشته شاهد خرابکاری غرب در منطقه هستیم، تصریح کرد: خون شهدای هواپیمایی ایرباس پرواز 655 برای همیشه در آبهای نیلگون خلیج‌فارس ماندگار است و سندی بر جنایت‌های آمریکا است.
 
شهردار بندرعباس گفت: با این عمل، بنیان سست و بی‌پایه ادعاهای آمریکا در حمایت از حقوق بشر و بی‌اعتنایی و نقض مقررات بین‌المللی از سوی این کشور کاملا عیان و آشکار شد.
 
امینی‌زاده با تاکید بر اینکه ملت ایران در مقابل استکبار کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: استکبار جهانی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دسیسه‌های مختلفی برای سرنگونی انقلاب طراحی کرده که علت آن ماهیت استکبارستیزی انقلاب اسلامی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار