مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری همدان خواستار تأدیه دیون مناطق چهارگانه به سازمان خدمات موتوری شهرداری شد.
کد خبر: ۲۵۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 30 June 2016
مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری همدان خواستار تأدیه دیون مناطق چهارگانه به سازمان خدمات موتوری شهرداری شد.

به گزارش ایسنا، حسین سیبی در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به روند روزمره ارائه خدمات سازمان موتوری در سطح شهر گفت: خدمات این سازمان شامل اقدامات متنوعی از حمل و انتقال زباله‌ها گرفته تا شستشوی معابر است که اگر حتی یک روز انجام نشود مشکلات متعددی در نظافت و زیبایی و سلامت زیست محیطی شهر صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به وجود مشکل ریزش شیرابه از خودروهای حمل زباله عنوان کرد: ما منکر وجود نقص در برخی از خودروهای حمل زباله نیستیم و این مشکل را می‌پذیریم اما موضوع مهم‌تر این است که خودروهای حمل زباله از ظرفیت محدودی برای نگهداری شیرابه زباله برخوردار هستند و عدم بیرون گذاشتن به موقع زباله‌ها و تفکیک نشدن آنها از درب منازل بیشترین علت ایجاد شیرابه و سرریز آن از مخازن خودرو است.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری با بیان اینکه گنجایش مخزن شیرابه خودروهای حمل زباله 200 لیتر است گفت: این میزان در مقایسه با مقدار 7 تن زباله‌ای که هر خودرو حمل می‌کند بسیار پایین است چراکه این میزان زباله حداقل 500 لیتر شیرابه دربر دارد که پس از طی مسافتی کوتاه از محل جمع آوری، سرریز می‌کند و این مشکل تنها در همدان وجود ندارد بلکه شهرهای بزرگی همچون تهران و اصفهان هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. 

تفکیک زباله‌ از مبدأ تنها راه درمان

سیبی در ادامه با بیان اینکه تنها راه درمان این معضل، تفکیک زباله‌های خشک و تر از مبدأ است خاطرنشان کرد: با وجود این مشکلات سازمان خدمات موتوری حتی یک روز از انجام وظایف خود بازنمانده اما لازم است در این موضوع فرهنگ سازی صورت گیرد تا شهروندان با بیرون گذاشتن به موقع زباله و تفکیک زباله‌های خشک و تر در نظافت، سلامت و زیبایی شهر خود یاریگر مدیریت شهری باشند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان همدان نیز در این کمیسیون با اشاره به تأثیر ریزش شیرابه‌های زباله در مسائل محیط زیستی شهر گفت: با وجود اینکه در حال حاضر مدیریت شیرابه در محل دفن زباله وجود دارد اما باید این موضوع در سطح شهر نیز کنترل و مدیریت شود.

نوری صفا ضمن اعلام آمادگی سمن‌های محیط زیستی در همراهی و همکاری با شهرداری عنوان کرد: با توجه به نگاه ویژه ای که در این دولت به تشکل‌های مردمی وجود دارد و با درنظر گرفتن حضور همیشگی این تشکل‌ها در کلیه مسائل محیط زیستی می توانیم در فرهنگ سازی و یا برخی از اقدامات اجرایی مثل کمک به برپایی نماز عید فطر همچنان از این ظرفیت غنی بهره‌مند شویم.

در این کمیسیون مصوب شد باتوجه به اهمیت مساله حمل زباله در خدمات شهری، مناطق چهارگانه شهرداری تا شهریورماه برای پرداخت حداقل 20 درصد از بدهی خود به سازمان خدمات موتوری اقدام کنند تا این سازمان برای نگهداری ویا خرید ادوات دچار مشکل نشود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار