رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل از تقلب و گران‌فروشی به واسطه وزن شانه عسل موم دار در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 30 June 2016

به گزارشخبرنگار مهر،فردین صفوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۰ درصد عسل اردبیل به صورت موم دار و فقط ۱۰ درصد به صورت شهد برداشت می‌شود، اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی فروشندگان و زنبورداران در وزن شانه تقلب می‌کنند.

وی افزود: به صورت میانگین وزن شانه باید ۲۵۰ گرم باشد اما در مقایسه وزن شانه‌های مختلف از ۲۰۰ تا ۶۰۰ گرم ارقام شناور مشاهده می‌شود.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان با بیان اینکه معمولاً ۱۰۰ گرم به صورت متغیر بالا و پایین پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در واقع استاندارد شانه ۳۵۰ گرم است و باید مابه التفاوت آن از وزن عسل کم شود که عملاً اجرا نمی‌شود.

صفوی تأکید کرد: متأسفانه شانه در خود استان تولید نمی‌شود، بلکه به درخواست زنبورداران استان که به گیلان به صورت فصلی مهاجرت می‌کنند، در استان گیلان با برش چوب تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: با هدف رعایت حال مصرف‌کننده اتحادیه زنبورداران در نظر دارد وزن شانه‌ها را ساماندهی کرده و استاندارد آن را به تمامی فروشگاه‌های عرضه عسل ارسال کند.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان افزود: در واقع فروشگاه موظف به فروش عسل در شانه استاندارد می‌شود و در صورت سربازدن از این مهم تعزیرات حکومتی می‌تواند با فرد متخلف برخورد کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار