معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:
معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف های جدید در زمینه قرآنی تاکید و افزود: وقف قرآنی در کشور نیازمند به فرهنگ سازی است. وقف قرآنی در کشور نیازمند به فرهنگ سازی است
کد خبر: ۲۵۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 29 June 2016
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی شامگاه سه شنبه در سفر یک روزه خود به استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: ترویج فرهنگ وقف جدید از اولویت های مهم این سازمان است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم در زمینه های قرآنی فعالیت گسترده ای داشته باشیم باید در عرصه نهادینه سازی فعالیت های قرآنی قدم برداشته و یکی از راهکارهای اصلی آن نیز ایجاد وقف جدید در عرصه قرآنی است.
حجت الاسلام والسلمین شرفخانی در ادامه، عمل به نیت واقفان با نگاه مهندسی را از دیگر اولویت های این سازمان عنوان و افزود: بدون تردید عمل به این موضوع یکی از راه های قطعی تبلیغ وقف در جامعه اسلامی محسوب می شود.
به گفته وی، به زودی دستورالعمل مهندسی کردن نیت واقفان به استان ها ابلاغ می شود تا از این پس شاهد حفظ موقوفه های بیشتری در کشور باشیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: وقف آثار اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دینی بسیاری دارد که باید بازشناسی شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 127 هزار موقوفه در کشور وجود دارد، گفت: این تعداد شامل موقوفه های انتفاعی و منفعتی است.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف برای اعتماد سازی بیشتر و براساس نیت واقفان خیراندیش نسبت به هزینه‌ کرد موقوفه ها عمل می‌کند، افزود: بیش از 800 نوع نیت در موقوفه های کل کشور وجود دارد.
وی در ادامه، تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب بزرگ فرهنگی در کشور را یکی دیگر از کارهای اولویت دار این سازمان برشمرد و ادامه داد: امسال در نظر داریم تا آموزش سبک زندگی اسلامی برای خانواده ها را در بقاع متبرکه و امامزاده های کشور اجرا کنیم.
وی یادآور شد: اگر خواستار یک جامعه با روش و بینش اسلامی که آسیب های اجتماعی کمتری را نیز بتوان در آن شاهد بود باید سبک زندگی اسلامی را در کشور برای مردم آموزش دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی به فعالیت های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اشاره و افزود: خوشبختانه قزوین از استان های برتر در خصوص فعالیت گسترده در این زمینه بوده و همه ساله حائز رتبه برتر در کشور بوده است.
وی در پایان ضمن قدردانی از مجموعه اوقاف استان قزوین، گفت: داشتن نگاه ارزشی و قرآنی مسئولان استان موجب شده تا زیر ساخت های چنین فعالیت هایی در سطح استان بیشتر فراهم شده و شاهد یک همگرایی خوب در این زمینه باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار